۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز رمز ارز در کشور
رئیس مرکز حراست وزارت نیرو خبر داد

پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز رمز ارز در کشور

ربیعی، رئیس مرکز حراست وزارت نیرو از پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز و کشف و ضبط ۱۸۰ هزار دستگاه تولید ارز دیجیتال طی سال ۱۳۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار از وزارت نیرو، مجید ربیعی رئیس مرکز حراست وزارت نیرو افزود: ساماندهی و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز، یکی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در راستای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده بوده است.

وی ادامه داد: در همین زمینه اقدامات متعددی اعم از همکاری‌های جدی با وزارتخانه‌های صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه، پلیس اقتصادی، شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق، پردازش اطلاعات مصرف جهت تعیین مکان استقرار مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، ابلاغ و پیگیری دستورالعمل‌های لازم، تعیین پاداش و ... صورت گرفته است.

ربیعی تصریح کرد: طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۷۰۲ و ۳۲۷۹ مرکز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که پیرو این شناسایی‌ها ۶۷ هزار و ۷۴ دستگاه ماینر در سال ۱۳۹۹ و ۱۱۰ هزار و ۲۲ دستگاه در سال ۱۴۰۰ کشف و ضبط شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۳ دستگاه مربوط به استان تهران بوده است.

رئیس مرکز حراست وزارت نیرو افزود: بر اساس اظهار نظر کارشناسان، توان پردازش دستگاه‌های شناسایی و معدوم شده در سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۵۲۶ کیلووات ساعت و در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۳۶۹ هزار و ۶۷۶ کیلووات ساعت بوده است.

رئیس مرکز حراست وزارت نیرو همچنین درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سرقت تجهیزات صنعت آب و برق نیز گفت: صنعت آب و برق همواره دستخوش سرقت‌هایی است که منجر به بروز اختلال در ارائه خدمات به مردم می‌شود و بر این اساس مقابله با پدیده سرقت و سارقان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این رابطه در نیمه نخست سال جاری صنعت برق کشور با بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان و صنعت و آب و فاضلاب کشور با بیش از ۴۳ میلیارد تومان خسارت مواجه بوده است، افزود: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه همواره در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی این اقدامات را شامل تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و ارائه راهکارهای پیشگیری و به‌روز رسانی مستمر آنها، افزایش ضریب حفاظتی تاسیسات و اماکن، تعامل با نیروی انتظامی و پلیس، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم، شناسایی مناطق جرم‌خیز و رصد و مراقبت جدی این مناطق عنوان کرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha