۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
رئیس کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت مجلس:

بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

رئیس کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت مجلس گفت:در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشنهاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمد بیگی رئیس کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص ابهامات اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان در سال برای اجرای این قانون پیش بینی شده بود که برای سال نخست بعد از ارزیابی مصارف، ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای قانون مذکور پیشنهاد شده است. در گام نخست باید از دولت تشکر کنیم که برای اجرای قانون مبلغ قابل توجهی گذاشته است، هر چند نسبت به آنچه مد نظر داشتیم کمتر است.

ستاد عالی جمعیت باید هر چه سریعتر تشکیل شود
نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از نیمه آذرماه خبر داد و اظهار کرد: دولت سه ماه وقت دارد دستورالعمل ‌های هر ماه را برای وزارتخانه مربوطه تدوین کند.

وی تاکید کرد: از دولت تسریع در تدوین دستورالعمل‌ها و به ویژه تشکیل ستاد عالی جمعیت در کشور را مطالبه داریم زیرا این ستاد دبیرخانه و قرارگاه اصلی اجرای این قانون در نظر گرفته شده است.

وی درباره عملکرد ستاد عالی جمعیت توضیح داد و بیان کرد: این ستاد در حقیقت قرارگاه ویژه برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. طبق راهبرد کلان چهارم نقشه مهندسی فرهنگی کشور، به منظور راهبری، برنامه ریزی، ارزیابی کلان، نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha