۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
جمیل نخ ۲۰ میلیارد تومان خسارت دید|وقوع ۵۰ حادثه حفاری و آتش سوزی در صنایع اصفهان از ابتدای امسال
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

جمیل نخ ۲۰ میلیارد تومان خسارت دید|وقوع ۵۰ حادثه حفاری و آتش سوزی در صنایع اصفهان از ابتدای امسال

اصفهان – شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی شرکت جمیل نخ اصفهان ۲۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه دستورالعمل ایمنی به همه صاحبان صنایع و دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها و ... ابلاغ شده است، ‌اظهار داشت: باید توجه داشت که بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان است و از این رو توجه به این ابلاغیه امری ضروری به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: همچنین پیمانکاران نیز برای دریافت گواهی ایمنی کار ملزم شده‌اند و این امر برای انجام حفاری‌های بزرگ که امکان ایجاد آسیب به تاسیسات شهری نیز وجود دارد مورد تاکید قرار گرفته است.

وقوع ۵۰ حادثه به دنبال انجام حفاری در اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۰ مورد حوادث ناشی از کار رعایت نکردن حریم تخصصی در استان اصفهان اعلام شده است، ادامه داد: بیمه کردن تاسیسات و نیروهای کار در این نوع حفاری‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه با توجه به تجارب گذشته رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان رعایت اصول ایمنی حمل و نقل بار و مسافر نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای تامین ایمنی واحدهای صنعتی است، افزود: جایگاه‌های سوخت نیز دستورالعمل ایمنی را دریافت کرده اند و باید نسبت به رفع نقص در جایگاه‌ها اقدام کنند.

شیشه فروش با اشاره به آئین نامه اجرایی جدید در خصوص حمل و نقل مواد شیمیایی و سوختی تصریح کرد: بر اساس این آئین نامه حمل و نقل مواد خطرناک باید با رعایت همه اصول ایمنی و استاندارد انجام شود و همه تانکرها نیز دارای برچسب باشند.

وی تاکید کرد:‌ چنانچه تانکرهای حامل مواد نفتی و شیمیایی دچار حادثه شوند مالکان این شرکت‌ها باید همه امور را مدیریت کنند و ضمن از بین آلایندگی خسارات وارده را نیز جبران کنند.

تردد روزانه ۱۲۰۰ تانکر سوخت در جاده‌های اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه روزانه یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت در محورهای اصفهان تردد می‌کنند، گفت: این امر در استان اصفهان به دلیل قرار داشتن در چهارراه ترانزیتی کشور از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

وی همچنین به وقوع حادثه آتش سوزی در کارخانه جمیل نخ در شهرک صنعتی مورچه خورت اشاره کرد و گفت: این شرکت ریسندگی با مواد مشتعل بوده است که متاسفانه در آتش سوزی شب گذشته نیز آسیب‌ جدی دیده است.

شیشه فروش با بیان اینکه این شرکت در برآوردهای اولیه ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است، ابراز داشت: خوشبختانه این شرکت تحت پوشش بیمه بوده و از این رو به همه صنایع در خصوص استفاده از بیمه تاکید شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha