۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
خرید حمایتی ۳۰ تن  یاقوت سرخ از کشاورزان|زرشک پفکی ۸۵ هزار تومان قیمت گذاری شد
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی:

خرید حمایتی ۳۰ تن یاقوت سرخ از کشاورزان|زرشک پفکی ۸۵ هزار تومان قیمت گذاری شد

بیرجند- مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ تن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی به صورت حمایتی خریداری شده که ۲۰ تن آن برای فروش و عرضه به تهران ارسال شده است.

وحید ضیائیان احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سال‌های قبل گاه کشاورزان برای از دست نرفتن محصول یک ساله و دوساله، زرشک خود را با قیمت پایین و یا حتی با ضرر به دلالان می‌فروختند که یک آسیب به حوزه اقتصاد کشاورزی بود.

 مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با ایجاد مراکز حمایتی خرید زرشک تلاش کرده‌ایم این مشکل کشاورزان برطرف شود، ادامه‌داد: در این مراکز کشاورزان با ارائه نمونه‌های زرشک خود به عاملان خرید برای قیمت‌گذاری، درخواست را مطرح می‌کنند.

ضیائیان احمدی گفت: این مراکز در کوتاه طریق زمان ممکن بعد از روئیت نمونه توسط کارشناسان نسبت به قیمت‌گذاری اقدام می‌کنندکه قیمت برای زرشک دانه اناری کیلویی ۶۵ هزار تومان و کیلویی۸۵ هزار تومان برای زرشک پفکی است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز تحولی را در خرید این محصول استراتژیک به وجود آورده است، اظهارکرد: برای تسریع در خدمات به کشاورزان زرشک کار مراکز از چهار مرکز به هفت مرکز اصلی و یک مرکز موقت افزایش یافته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: تا روز گذشته چهارم دی ماه ۳۵۰ کشاورز نسبت به تحویل نمونه زرشک خود اقدام کردند و بیشترین خرید از کشاورزان خرده مالک با متوسط تحویل ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم زرشک بوده است.

ضیائیان احمدی  افزود: تاکنون توسط این مراکز ۳۰ تن زرشک خریداری شده که ۲۰ تن آن برای فروش و عرضه به تهران ارسال شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha