۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
ایجاد مناطق مسکونی در شهرک‌های صنعتی زنجان | کمبود نیروی کار رفع خواهد شد
رئیس سازمان صمت زنجان:

ایجاد مناطق مسکونی در شهرک‌های صنعتی زنجان | کمبود نیروی کار رفع خواهد شد

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان گفت: کمبود نیروی کار با ایجاد مناطق مسکونی در شهرک‌های صنعتی استان رفع خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری گفت: کمبود نیروی کار با ایجاد مناطق مسکونی در شهرکهای صنعتی استان زنجان رفع خواهد شد. 

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در مراکز تجمع واحدهای تولیدی یا شهرک های صنعتی مناطق مسکونی ایجاد کنیم که این اقدام به رفع کمبود نیروی کارگری، تثبیت سکونتگاهی روستایی منجر خواهد شد و مهمتر از همه کاهش هزینه های تولید را به دنبال دارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با اشاره به تاکیدات استاندار زنجان در خصوص ساماندهی مراکز سکونتگاهی استان افزود: یکی از موضوعات در حال پیگیری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ساماندهی سکونتگاهی در شهرک های صنعتی است، چیزی که استان هایی از قبیل آذربایجان شرقی، اصفهان و البرز و .. انجام داده اند.

فغفوری با بیان اینکه در این راستا زمین هایی با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار شناسایی شده است،تاکید کرد: تحقق این مهم با همکاری دستگاه متولی امر می تواند در توسعه عدالت اجتماعی جزو برنامه های اصلی باشد و تاثیر بسزایی در این بخش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رسیدن به رشد ۱۰.۹ درصدی در صنعت عددی است که نیاز به اهتمام جدی بیشتر و همراهی دستگاههای مختلف دارد اظهار داشت: با شرایط، ضوبط، مقررات و محدودیت های گذشته در این راستا باید دستگاههای امر مقداری متفاوت تر گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان ابراز داشت: اگر در حوزه معدن اصلاح محدوده های حفاظت محیط زیست رخ ندهد، بطور قطع این رشدها در حوزه معدن به وقوع نمی پیوندد، چون زیرساخت رشد فعالیت های معدنی به حوزه اکتشافات باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر با محدودیت ها این روند متوقف شده است، گفت: مشکل عمده گَون است و از طرفی استفاده بهینه از ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه و با مدیریت متفاوت آب نیز طبق پیش بینی ها می توان به درصدهای تعیین شده بخش صنعت رسید.

فغفوری با بیان اینکه تجربیات سال های گذشته نباید تکرار شود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از برنامه ها هدف ایجاد اشتغال و تسهیلات بوده که همه این موارد محکوم به شکست است، چرا که اشتغال نمی تواند هدف باشد، بلکه می تواند اثر و خروجی یک برنامه باشد.

وی افزود: باید از تدوین برنامه هایی که جنبه دستوری برای ایجاد دارد اجتناب کرد تا بتوان اشتغال های تثبیت شده ای در استان داشت.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه اگر محدویت ها در حوزه های مختلف کاهش پیدا نکند نمی توان در حوزه معدن به رشد های تعریف شده رسید، خاطرنشان کرد: اکتشافات در حوزه معدن نیازمند اصلاح مناطق حفاظت شده است.

فغفوری گفت: اشتغال نمی‌تواند هدف باشد، اشتغال هدف و خروجی یک برنامه اقتصادی دارای توجیه می‌تواند باشد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha