۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
 ۴۵ پروژه گردشگری بوم‌گردی در گیلان احداث می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

۴۵ پروژه گردشگری بوم‌گردی در گیلان احداث می‌شود

رشت - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۱۰۰ پروژه گردشگری در استان گفت: ۴۵ واحد بوم‌گردی در استان ایجاد می شود.

به گزارش بازار، به نقل از میراث فرهنگی گیلان، شهرود امیر انتخابی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه صنعت گردشگری در گیلان و همچنین نقش اساسی این صنعت به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان در سند چشم انداز ۱۴۰۴، اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان نسبت به جذب، راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران برای صدور مجوزهای لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام می‌کند.

امیر انتخابی افزود: امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان صنعتی نوپا با ویژگی‌های منحصر به فرد، بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال‌توسعه را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: استان گیلان با داشتن طبیعت زیبا، سرسبز و چشم اندازهای منحصربه‌فرد و جاذبه‌های متنوع و ارزشمند یکی از قطب‌های مهم گردشگری در شمال کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: طرح‌های فوق شامل ۴۵ واحد بوم‌گردی، ۱۲ واحد هتل، ۸ واحد هتل آپارتمان، ۱۴ واحد مهمانپذیر، ۱۵ واحد مجتمع، ۵ واحد سفره‌خانه سنتی، یک واحد اقامتگاه سنتی است.

کد خبر: ۱۲٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha