۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های گردشگری کردستان|زیرساخت های استان توسعه می یابد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های گردشگری کردستان|زیرساخت های استان توسعه می یابد

سنندج – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات به طرح های گردشگری با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آمادگی استان برای حمایت از طرح های گردشگری در راستای ارتقاء زیرساخت های این بخش، اظهار کرد: دولت آمادگی دارد تا از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای کمک به توسعه بخش گردشگری استان از تمامی ظرفیت های در اختیار خود استفاده کند.

وی با اشاره به آمادگی استان برای پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های گردشگری، گفت: تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه کشور سال ۱۴۰۰، به مجریان طرح های گردشگری با بیش از ۷۰درصد پیشرفت پرداخت می شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان افزود: در همین راستا مجریان طرح های گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، که یکبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یا روستایی تسهیلات دریافت نموده و موفق به اتمام پروژه نشده اند، می توانند با توجه به مبادله تفاهم نامه مابین وزارتخانه و بانک توسعه تعاون از اعتبارات این تفاهم نامه به  گردشگری استان برای اتمام طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای اجرایی کردن این طرح در استان کردستان، افزود: در این راستا اولین جلسه کارگروه استانی تشکیل و در مرحله نخست ۱۰ طرح پیشنهادی در سطح استان تصویب شد.

گویلیان عنوان کرد: از طرح های تصویب شده، چهار پروژه گردشگری شامل مجتمع گردشگری سهند، اریکه، شاخص بنیان کار و فاز دو هتل چهار ستاره شادی سنندج برای بررسی اعطای تسهیلات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات حداکثری، زمینه بهره ‌مندی هر چه بیشتر برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زمینه اشتغال را در استان فراهم کنیم.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان یادآور شد: این بازدید با هدف حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تقویت زیرساخت های گردشگری استان و با حضور نمایندگان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اداره کل دارائی و ستاد حمایت سرمایه گذاری، بانک توسعه تعاون وکارشناسان حوزه گردشگری و سرمایه گذاری انجام شد.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha