افزایش ارزش پول ملی تنها راه مقابله با قاچاق دارو به کشورهای همسایه است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

افزایش ارزش پول ملی تنها راه مقابله با قاچاق دارو به کشورهای همسایه است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اتخاذ تصمیماتی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از حوزه دارو از افزایش ارزش پول ملی کشور به عنوان تنها راه مقابله با قاچاق معکوس دارو یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ملک فاضلی، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر وجود ابهاماتی پیرامون قاچاق معکوس دارو که می‌تواند عامل کمبود دارو در داخل کشور شده باشد، گفت: آنچه پیوسته بازار را تنظیم می‌کند ارزش پول ملی است و هر گونه نوسانات در این زمینه قطعا می‌تواند عاملی برای قاچاق معکوس نه تنها دارو بلکه سایر اقلام اساسی به کشورهای همسایه باشد چرا که برای فرد انتقال‌دهنده ارزش اقتصادی چشمگیری را به همراه دارد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه یکی از مواردی که در این حوزه فراموش کردیم این بود که وقتی با نگاه یک جانبه‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی را از اقلام اساسی بخصوص دارو و تجهیزات پزشکی حذف می‌کنیم یکی از تاثیراتی که در دراز مدت به همراه خواهد داشت عدم دسترسی اقشار کم درآمد به دارو است بنابراین این اقدام خلاف رویکرد عدالت محوری است.

وی در بیان دیگر مشکلاتی که عرضه دارو در کشور بدون توجه به تلاش برای افزایش پول ملی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: البته این موضوع هم که دارو را بدون توجه به افزایش ارزش پول ملی در دسترس قرار دهیم باعث می‌شود خودبخود دارو از سبد تامین کالاهای ضروری افراد کم درآمد جامعه حذف شده و خانواده‌ها ناچار به نادیده گرفتن مهمترین وجه زندگی خود یعنی تامین سلامتی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: وجود قاچاق معکوس دارو در شرایط فعلی امری غیرقابل انکار است آن هم در حالی که در طول ۶ سال گذشته واردات مواد اولیه با ارز ترجیحی انجام می‌شد که آن هم حذف شده است بنابراین نه تنها در تامین دارو بلکه سایر اقلام نیز با مشکل مواجه شده‌ایم.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون تنها راه مقابله با قاچاق معکوس دارو تلاش برای افزایش ارزش پول ملی کشور است و تا این اتفاق نیفتد نمی‌توان در این زمینه اقدام اساسی انجام داد.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha