۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
۱۵۰ میلیارد تومان در اراضی پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری شد
نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند در مجلس:

۱۵۰ میلیارد تومان در اراضی پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری شد

تبریز- نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در اراضی کشاورزی پایاب سد خداآفرین سرمایه گذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از دفتر این نماینده مجلس، حسین حاتمی در مراسم شکرگزاری و تکریم کارکنان مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی افزود: در نتیجه‌ این سرمایه‌گذاری‌های مولد که منطبق با سیاست‌های گام دوم انقلاب است، علاوه بر برقراری زنجیره‌ تولید و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور، بیش از ۱۳۰ نفر از جوانان بیکار خداآفرینی به صورت دایمی مشغول به‌کار شده‌اند.

وی گفت: قرار است سرمایه‌گذار فعلی با صرف یک هزار میلیارد تومان دیگر در یک‌سال آینده ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در پایاب سد خداآفرین ایجاد کند.

حاتمی اضافه کرد: پایاب سد خداآفرین با هفت هزار هکتار وسعت و مجهز به شبکه‌ فرعی آبیاری، پیش‌تر جزو اراضی ملی بود که اکنون برای ایجاد صنایع مرتبط باکشاورزی و اشتغال‌ پایدار، به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

وی یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۸۰ درصد است.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگ ترین و مدرن ترین شبکه شمالغرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha