۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تولید صنعتی کاتالیست‌های تیتانیا و آلومینای فعال در دستور کار قرار گرفت
با هدف بازیافت گوگرد در پژوهشگاه صنعت نفت؛

تولید صنعتی کاتالیست‌های تیتانیا و آلومینای فعال در دستور کار قرار گرفت

پروژه‌های افزایش مقیاس و تولید صنعتی کاتالیست‌های تیتانیا و آلومینای فعال برای فرآیند بازیافت گوگرد با همکاری شرکت توسعه‌دهنده، در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، تجاری‌سازی این کاتالیست‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا ساخت آنها به صرفه‌جویی ارزی و کاهش وابستگی به خارج از کشور همچنین کاهش انتشار گازهای زیان‌آور در محیط زیست منجر می‌شود.

پژوهشگاه توانسته به دانش فنی این دو کاتالیست برای تولید صنعتی دست یابد، از این رو نیاز است که افزایش مقیاس با همکاری یک شرکت توسعه‌دهنده این کاتالیست‌ها انجام شود.

تولید صنعتی موفقیت‌آمیز نسل نخست کاتالیست‌ تیتانیای بازیافت گوگرد با همکاری سه‌جانبه پژوهشگاه صنعت نفت، مدیریت پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی گاز و شرکت توسعه‌دهنده انجام شد و بارگذاری آن در پالایشگاه‌های کشور در سال‌های قبل صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید به‌منظور ارتقای کیفیت و کارایی مناسب کاتالیست‌های فرآیند بازیافت گوگرد، ساخت، ارزیابی و ارائه مشاوره به‌منظور بهینه‌سازی فرمولاسیون کاتالیست‌های ارتقایافته تیتانیا و آلومینای فعال در مقیاس نیمه‌صنعتی و صنعتی مطابق با استاندارد IGS از اهداف این پروژه‌هاست، با ایجاد زیرساخت مناسب، تولید پودرها و ارتقای کیفیت کاتالیست‌ها در مقیاس صنعتی انجام می‌شود.

متقاضی این دو پروژه انستیتو فرآورش گاز بود که قرار است آزمون میدانی کاتالیست‌های تیتانیا و آلومینای فعال در یکی از پالایشگاه‌های منتخب گاز انجام شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha