۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
عدم ایمنی‌زایی مناسب واکسن‌ برکت برای دُز سوم را رد می‌کنم
محرز در گفت‌وگو با بازار؛

عدم ایمنی‌زایی مناسب واکسن‌ برکت برای دُز سوم را رد می‌کنم

اصفهان- محرز، استاد عفونی دانشگاه گفت: عدم اثربخشی و ایمنی زایی مناسب واکسن‌های برکت و سینوفارم در دُز سوم را قبول ندارم و افراد می‌توانند برای دُز تقویتی نیز از همین واکسنها استفاده کنند.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به میزان بالای سرایت‌پذیری سویه امیکرون اظهار داشت: شیوع این سویه نسبت به سویه دلتا پنج برابر، بیشتر است و همین امر بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صحه می‌گذارد.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که افرادی در سطح جامعه بدون ماسک تردد می‌کنند و علت را در دریافت واکسن می‌دانند؛ این در حالی است که واکسن به تنهایی در برابر این سویه مصونیت ایجاد نمی‌کند و تاکید ما بر استفاده از ماسک جدی است.

عضو علمی کمیته ملی کرونا با توصیه به مردم برای دریافت واکسن، گفت: چنانچه از دریافت دُز دوم واکسن، سه ماه گذشته باشد باید نسبت به دریافت دُز سوم واکسن اقدام شود.

با اطمینان خاطر دز سوم واکسن را استفاده کنید
وی با تاکید بر اینکه در دسترس‌ترین واکسن، بهترین واکسن است، در ارتباط با اثربخشی اندک واکسنهایی مانند برکت در دز سوم و لزوم استفاده از واکسنی دیگر تصریح کرد: صحبتهایی از جنس نبود اثربخشی واکسن‌های برکت و سینوفارم را رد می‌کنم. افراد می‌توانند با اطمینان خاطر، دُز سوم واکسن را هم از واکسن‌های سینوفارم و برکت استفاده کنند.

محرز تصریح کرد: البته با توجه به اینکه در حال حاضر طرح بزرگسالان برای واکسن برکت به اتمام رسیده است، نمی‌توان فردی که در طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت شرکت کرده است را برای دریافت دُز سوم این واکسن مجبور کرد چراکه از ابتدا در این طرح، تزریق دُز سوم مطرح نشده است.

وی در ادامه به روند تولید واکسن برکت برای افراد بالای ۱۲ سال اشاره کرد و افزود: مراحل مطالعاتی این طرح واکسن برکت برای این طیف سنی مانند طرح بزرگسالان در حال انجام است و به زودی مطالعات آن منتشر می‌شود.

محرز گفت: امیدواریم طرح واکسن برکت برای ۱۲ تا ۱۸ ساله ها تا پایان امسال به اتمام برسد و پس از آن مطالعات بالینی واکسن برکت را برای طیف کودکان بالای دو سال آغاز خواهیم کرد.  

کد خبر: ۱۲۵٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha