۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
وزارت خارجه از ظرفیت محاکم بین المللی برای وصول بدهی۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس استفاده کند
رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس:

وزارت خارجه از ظرفیت محاکم بین المللی برای وصول بدهی۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس استفاده کند

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس اعتقاد دارد وزارت امور خارجه کشورمان باید از ظرفیت های محاکم بین المللی بهره ببرد تا الزامات حقوقی برای پرداخت بدهی های انگلیس ایجاد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی، در خصوص عدم پرداخت مطالبات ایران از سوی انگلیسی ها، گفت: ایران با برخی از کشورها در گذشته روابط مالی داشته که متاسفانه این دولت ها در راستای پرداخت بدهی هایشان هیچ اقدامی نمی کنند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این کشورها به بهانه برجام و وجود تحریم های مالی یکجانبه ایالات متحده علیه کشورمان، از پرداخت بدهی ها خود سر باز می زنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق قواعد روابط بین الملل و قوانین این عرصه، عدم پرداخت مطالبات ملت ها پذیرفته شده نیست، ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل نیز به طور مناسب در این راستا همت بلندی نبود که این بدهی ها از ناحیه کشورهای مختلف مانند انگلیس وصول شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین وزارت امور خارجه کشورمان باید علاوه بر پیگیری ها مبتنی بر دیپلماسی و گفتگو، از ظرفیت های محاکم بین المللی بهره ببرد تا الزامات حقوقی برای پرداخت بدهی های انگلیس نسبت به کشورمان ایجاد شود.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع دولت انگلیس باید هر چه سریعتر طلب ملت ایران را بدون هیچ بهانه ای پرداخت کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha