۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
آموزش رشته ملیله کاری زنجان به هنرجویان سایر استان‌ها
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان اعلام کرد

آموزش رشته ملیله کاری زنجان به هنرجویان سایر استان‌ها

زنجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان از آموزش رشته ملیله‌کاری زنجان به هنرجویان و صنعتگران سایر استان‌ها در نخستین آموزشگاه ملیله‌کاری استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: با توجه به اینکه زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده است و جایگاه این هنر در استان در مقام بالاتری قرارگرفته است، در نخستین آموزشگاه ملیله‌کاری در شهرستان زنجان دوره‌های مقدماتی و تکمیلی این صنعت برگزار می‌شود که از تمامی استان‌ها برای شرکت در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: سابقه ملیله‌کاری در زنجان به قرن دهم هجری باز می‌گردد، این هنر با طی فراز و نشیب‌های تاریخی امروز به یکی از صنایع‌دستی پرطرفدار در استان و کشور تبدیل‌شده است. موفقیت این رشته در زمینه اشتغال‌زایی نیز بالا است و هنرجوها با هزینه‌های پایین برای آموزش می‌توانند رشته‌ای را بیاموزند که به چند برابر سوددهی دست یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: با توجه به توان مالی و با توجه به توان اداری که داریم دائما کلاس‌های آموزشی در رشته‌های بومی و به ویژه ملیله برگزار می‌کنیم،  این کلاس‌ها می‌تواند بحث مشکل اشتغال جوانان را تا حدی برطرف کند و منبع درآمدی برای خانواده‌ها باشد.

ارجمند تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده از کارگاه‌های صنایع‌دستی آسیب‌دیده پیشنهادشده که برای حمایت از فعالان این عرصه با پرداخت تسهیلات خسارات ناشی از کرونا جبران شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha