۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷
چشم انداز مثبت در آموزش پرورش با رشد قابل توجه بودجه
نماینده مردم میانه در مجلس مطرح کرد

چشم انداز مثبت در آموزش پرورش با رشد قابل توجه بودجه

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: رشد بودجه آموزش و پرورش در قانون بودجه ۱۴۰۱ با وجود اختصاص اعتبارات رتبه بندی معلمان قابل توجه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش را به صورت ارزان نمی‌توان اداره کرد، درباره رشد اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: رشد بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه به گفته وزیر آموزش و پرورش قابل توجه است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در نگاه اول به لایحه بودجه ۱۴۰۱، در می‌یابیم که رشد بودجه در این حوزه نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است، افزود: علاوه بر رقمی که مربوط به بودجه آموزش و پرورش بوده و رقمی معادل ۱۳۱ هزار میلیارد تومان است، رقمی برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان نیز در لایحه ۱۴۰۱ دیده شده است.

وی با بیان اینکه با احتساب این ارقام می‌توان امیدوار بود که آموزش و پرورش برای سال آینده دارای بودجه مناسبی خواهد بود، ادامه داد: البته در نخستین نشست کمیسیون تمامی بندهایی که آورده مالی برای آموزش و پرورش دارند را مورد مطالعه و محاسبه قرار می‌دهیم تا رقم بودجه‌ دقیق آموزش و پرورش احصا شود.

اسماعیلی، تکمیل تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان در مدارس، تکمیل زیرساخت نظام آموزش مجازی، اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تقویت اعتبارات دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال آینده برشمرد و گفت: تقویت اعتبارات این موارد قطعا از سوی نمایندگان کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: رقمی که در لایحه بودجه به منظور اجرای لایحه رتبه بندی در نظر گرفته شده معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان است که با توجه به اینکه مشخص نیست آیین نامه اجرایی این قانون به چه نحو اجرایی شود نباید سقف معینی برای آن تعیین می‌شد لذا در نظر داریم در لایحه بودجه عدد منعطفی دیده شود ولی پیغام روشن مجلس این است که این عدد کمتر نخواهد شد ولی احتمال افزایش آن وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha