۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
حمل و نقل دریایی برای صادرکنندگان مانع تراشی می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

حمل و نقل دریایی برای صادرکنندگان مانع تراشی می‌کند

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: حمل و نقل دریایی با قیومت شرکت کشتیرانی ملی در زمان تحریم نهایت موانع را در مقابل صادرکنندگان در نظر گرفته است.

علی اصغر جمعه ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سال‌های متمادی است مشکل حمل نقل گریبان‌گیر صادرکنندگان است، بیان کرد: یکی از این مشکلات برای صادرکنندگان ضعف بزرگ سیستم لجستیکی محسوب می‌شود که در زمره موانع پیش روی صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه نبود کانتینر یخچال دار و خرده مالکی در نظام ترابری  صادرات را با موانع مواجه کرده است، ابراز داشت: حمل و نقل دریایی با قیومت شرکت کشتیرانی ملی  در زمان تحریم نهایت موانع را در مقابل صادرکنندگان در نظر گرفته است.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد:  از آنجا که به خاطر تحریم شرکت های  کشتیرانی بین المللی نمی توانند به صادرکنندگان خدمات ارائه کنند، انحصار خدمات در این شرکت به وجود آمده است.

جمعه‌ای با بیان اینکه بسیاری از صادرکنندگان به علت انحصار شرکت کشتیرانی مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد است، افزود: چگونه می ‌توانیم با موانع پیش رو، رشد هشت درصدی که سال آینده برای استان در نظر گرفته شده را محقق کنیم؟

وی افزود: با محوریت بخش خصوصی را  اجرا کنیم اگر استانداردهای صادرات کالاهای کشاورزی در ماه‌های قبل به سفارت اعلام شده چرا بخش اقتصادی سفارت این ملاحظات را به صادرکنندگان اعلام نکرده است لذا اطلاع رسانی مورد فوق جلوی ضرر و زیان صادرکنندگان را می گرفت و از آن مهمتر سهم خود را در بازار روسیه از دست نمی‌دادیم.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha