۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
 نرخ محاسباتی ارز در گمرک به ۲۴ هزار تومان افزایش می‌یابد
کارشناس مسائل اقتصادی:

نرخ محاسباتی ارز در گمرک به ۲۴ هزار تومان افزایش می‌یابد

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: نرخ محاسباتی ارز در گمرک قرار است که از ۴۲۰۰ تومان به ۲۴ هزار تومان افزایش پیدا کند درصورتیکه با افزایش این نرخ، هزینه ترخیص کالا از گمرکات هم هفت برابر می شود.

به گزارش بازار، حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه سیاست های اقتصادی قبل از اجرا باید در سناریوهای مختلف کارشناسی و ارزیابی شوند گفت: از ۱۶ میلیارد دلار کالاهای اساسی متأسفانه ۴.۲ دهم آن وارد کشور نشده و سرنوشت آنها نامعلوم است.

وی افزود: کارشناسان و دولت های ما متاسفانه همچنان شیوه آزمون و خطا را دنبال می کنند و این نشان می دهد که دولتها از کارشناسی های سفارش شده استفاده می کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت قبلی در انتهای کار و دولت فعلی و حتی کشورهای دنیا هم اذعان کردند که قادر به توزیع این ارز نیستند و به همین دلیل هم دولت، آن را در بودجه حذف کرد.

محمودی اصل معتقد است که شرایط تحریمی بهترین فرصت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است چراکه دولت دیگر ارز اضافی ندارد.

وی افزود: ما ۶۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دادیم و از دسترس کشورمان خارج کردیم که حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن هم به صورت رانت پرداخت شده و بدتر اینکه این پولها الان در ترکیه تبدیل به خانه می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه ناترازی های اقتصاد به ویژه نظام مالیات باید اصلاح شود گفت: بهتر است که مابه التفاوت ارز ترجیحی را به دست مردم برسانیم و این دلالی ها حذف شوند.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha