۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
ارتقای شغلی و توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

ارتقای شغلی و توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار

تبریز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از ارتقای شغلی و توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار خبر داد.

به گزارش بازار، یعقوب نماینده عصر امروز در نخستین نشست شورای مهارت آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۲۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در کلیه شهرستان های آذربایجان شرقی جز چاراویماق فعالیت می کنند که تعداد مراکز تبریز چهار مورد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با هدف ارتقای شغلی و توانمندسازی منابع انسانی در سطوح و اشکال مختلف ارائه می شود.

وی گفت: مراکز ما در استان ظرفیت آموزش ۳۷ هزار نفر دوره را دارند، ضمن اینکه مراکز خصوصی آموزش های مهارتی نیز ظفیتی مشابه برای تربیت نیروی کار ماهر را در استان دارند.

نماینده با اشاره به تشکیل شورای مهارت در آذربایجان شرقی گفت: در راستای انسجام بخشی و امکان استفاده از امکانات منابع انسانی، مادی و فیزیکی و استقرار مدیریت همسو و جامع در امر مهارت‌آموزی و اشتغال استان، شورای توسعه مهارت متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل در حوزه آموزش های مهارتی و اشتغال به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با دبیرخانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و در شهرستان‌ها نیز، این شورا به ریاست فرمانداران شهرستان تشکیل می‌شود.

وی یادآوری کرد: در شرایط فعلی جامعه، کمترین توجه به هماهنگی در این بخش بوده و به همین دلیل کارهای موازی موجب ایجاد هزینه‌های گزاف نیز می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افزود: تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و ارگان‌های صرفا دولتی غیرمرتبط، از بودجه عمومی برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

نماینده با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی آموزش های فنی و حرفه ای از ضروریات امروز است، افزود: این امر، موجب انسجام بخشی، ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از منابع انسانی و مادی می شود.
 

کد خبر: ۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha