۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
پاییز کم‌باران و کاهش ذخایر سدهای استان بوشهر
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد:

پاییز کم‌باران و کاهش ذخایر سدهای استان بوشهر

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به پاییز کم‌باران و کاهش ذخایر سدهای استان بوشهر گفت: سد رئیس‌علی دلواری حدود ۴ میلیون متر مکعب آبگیری در پاییز امسال داشت.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در ماه‌های مهر و آبان و آذر پایین‌تر از حد انتظار بود و میزان آبگیری سدهای استان بوشهر به کمترین حد رسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که زمستان پربارانی در انتظار استان باشد و اگر بارش‌ها خوب باشد، با توجه به وضعیت سدهای استان، می‌توانیم ذخایر مناسبی داشته باشیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: سد رئیس‌علی دلواری حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و اکنون حدود ۳۰۵ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده که امیدواریم با بارش‌های زمستان این سد سرریز شود.

محمدی تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته، سد رئیس‌علی دلواری حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آبگیری داشته و امسال در فصل پاییز حدود ۴ میلیون متر مکعب آبگیری شده که امیدواریم در زمستان این مساله جبران شود.

وی یادآور شد: آب منطقه‌ای استان بوشهر در راستای تامین آب کشاورزان استان بوشهر و آب شرب مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و امیدواریم با بهبود وضعیت بارش‌ها و همچنین با صرفه‌جویی در مصرف آب، بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: چند سد مهم در سطح استان در دست ساخت داریم که با تامین اعتبارات مورد نیاز، تکمیل و در مدار قرار می‌گیرند و مشکلات حوزه آب را کاهش می‌دهند.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha