۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
سیستان و بلوچستان نیازمند راه‌اندازی ۴۳۰ واحد جدید مرغداری است
رئیس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

سیستان و بلوچستان نیازمند راه‌اندازی ۴۳۰ واحد جدید مرغداری است

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هم‌اینک ۳٠ درصد نیاز گوشت مرغ استان در منطقه تولید می‌شود و برای رسیدن به مرز خودکفایی ایجاد ۴٣٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد علی نیکبخت در نشست قرارگاه امنیت غذایی کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: از یک سال گذشته که ممنوعیت توسعه واحدهای مرغداری در سیستان و بلوچستان برداشته شد برای تحقق خودکفایی در تولید گوشت مرغ تمامی مجموعه بخش کشاورزی دست بکار شده تا با هدایت سرمایه‌گذاری در این راستا در آینده نزدیک با توسعه واحدهای جدید مرغداری این استان به خودکفایی برسد.

وی گفت: هم اینک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۶٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی با پیشرفت فیزیکی بین ٣٠ تا ٩٠ درصد در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با بهره‌برداری از واحدهای مرغداری در دست ساخت استان ٢ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره به ظرفیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اینک در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان بیش‌از ٢ میلیون و ١۴٠ هزار قطعه جوجه ریزی شده که در تاریخ تولید گوشت مرغ این استان بی نظیر است.

نیکبخت تصریح کرد: برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی و پر مصرف در استان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و برای کنترل نظارت بازار ٣٨ گروه بازرسی در سطح شهرستان‌های استان مستقر شده‌اند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha