۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
نظارت بر بازار شب یلدا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

نظارت بر بازار شب یلدا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازرسی و نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا با همکاری مشترک جهاد کشاورزی، صمت و بسیج اصناف انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه نظارت بر بازار تصمیماتی اتخاذ شد و با توجه به تفکیک وظایف حوزه کالاهای مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، بازرسی و نظارت بر قیمت اقلامی از جمله انواع نان، برنج، تخم‌مرغ، میوه، شکر و روغن را بازرسان وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کنند و نظارت بر قیمت سایر کالاهای غیر کشاورزی را بازرسان وزارت صمت انجام خواهد داد.

وی افزود: علاوه‌بر این ۲۷۰ نفر نیرو در قالب تیم‌های ۲ نفره از نیروهای بسیجی که در این خصوص آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند نظارت بر بازار را انجام خواهند داد و دادستانی نیز در این حوزه پشتیبانی و حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نظارت بر بازار را نیازمند همکاری مردم خواند و تصریح کرد: از مردم توقع داریم در مواردی که احساس می‌کنند گران‌فروشی و قیمت‌های غیر متعارف است همراهی کنند و از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام تا بررسی انجام شود چرا که ظرفیت بازرسی اینگونه نیست که بتوانند تک تک مغازه‌ها را رصد کنند و اطلاعات مردمی می‌تواند به نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات برخی از واحدهای صنفی که می‌خواهند از این ایام سوء استفاده کنند کمک کند.

وی گفت: در بحث تامین میوه شب عید نیز تامین ۶۰۰ تن سیب و پرتقال را از طریق تعاون روستایی در دستور کار قرار داریم که مصوب شده این میوه‌ها در بسته‌بندی‌های کوچکتر نسبت به سال گذشته عرضه شود تا بتوانیم عرضه مناسب‌تر و رضایتمندی بیشتر مردم را داشته باشیم.

شهرکی در خصوص ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک اظهارداشت: ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی ما به خوبی پیش‌بینی شده و در بحث مرغ که در سال‌های گذشته نگرانی‌های وجود داشت این نگرانی امسال وجود ندارد و پیش‌بینی ذخیره مرغ تنظیم بازار اتخاذ شده که در صورت ضرورت بتوانیم این مرغ را در سطح استان توزیع کنیم ضمن اینکه هم‌اینک هم که شرایط عادی است و در زمینه تامین مرغ کمبودی وجود ندارد مرغ منجمد تنظیم بازار در سطح استان توزیع می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید ریسی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 1
      واقعا جای تأسف دارد بعضی می‌گویند بابت شب یلدا نظارت گذاشتیم دولتمردان عزیز رسانه‌های محترم رسانه ملی عاجزانه خواهشمندم پیگیری کنید در شهرستان فنوج سر زده بیایید ببینید اوضاع اقتصادی گرانی کسبه بازار بخصوص میوه و موادغذایی با چه قیمتهای نجومی فروخته میشود تا از نزدیک شاهد نباشید درد مردم نمی‌دانیم