۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
برخی شهرستان‌های استان سمنان نیازمند استقرار گمرک هستند
استاندار سمنان:

برخی شهرستان‌های استان سمنان نیازمند استقرار گمرک هستند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان نیازمند استقرار دفتر گمرک هستند تا بتوانند صادرات خودشان را سامان دهند، گفت: در صورت نیاز، باید با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مسائل صادرات در سطح استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به موانع صادرات استان، تاکید کرد: برخی شهرستان های استان سمنان نیازمند استقرار گمرک هستند که در صورت نیاز این امر محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان برای صادرات، گفت: استان سمنان یک استان صنعتی است از سوی دیگر توان معدنی و صنایع دستی خوبی نیز دارد که در کنار کشاورزی می توانند به توسعه صادرات منجر شوند در نتیجه باید نسبت به افزایش صادرات از مبداء استان اقدام کنیم.

تلاش برای توسعه صادرات
استاندار سمنان با بیان اینکه برخی دستگاه ها مانند میراث فرهنگی ظرفیت تجمیعی خوبی را برای افزودن اقلام صادراتی استان مانند صادرات صنایع دستی دارند که باید از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد، بیان داشت: استان ما در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق قرارگرفته و در این بین وجود دو فرودگاه و خط راه آهن سراسری می تواند در توسعه ی صادرات موثر باشد.

هاشمی با بیان اینکه موانع صادرات استان برطرف شود، ابراز داشت: صادر کنندگان‌ تلاش نمایند تا صادرات  کالای خود را از مبدا استان سمنان به انجام رسانند تا بتوانیم آمار خوبی را برای برنامه ریزی حوزه توسعه صادرات داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه بیش از یکسال از برگزاری آخرین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گذشته و این با انچه ما می خواهیم فاصله دارد در نتیجه باید گفت رفع مشکلات صادر کنندگان استان یک رسالت و البته یک دغدغه مهم محسوب می شود چرا که برای این استان در سال ۱۴۰۱ رشد هشت و نیم درصدی را پیش بینی کرده اند که باید به آن دست یابیم..‌

کد خبر: ۱۲۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha