۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت مهم‌ترین چالش آذربایجان‌شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت مهم‌ترین چالش آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت را یکی از چالش‌های مهم استان عنوان کرد.

به گزارش بازار، جواد رحمتی در جمع مدیران استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر، نیروی محرکه توسعه است، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد مهاجرت‌ها به خاطر معیشت و کسب شغل انجام می‌شود و برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار از استان باید اقدامات جدی انجام گیرد.

وی، مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت را یکی از چالش‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: پایین بودن نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری، به مفهوم مطلوب بودن شاخص‌های اشتغال نیست، بلکه بخش زیادی از نیروی کار برای پیدا کردن شغل از استان مهاجرت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: زمینه‌های جذب سرمایه گذار در همه حوزه‌ها را باید بهبود ببخشیم و مشکلات را رفع کنیم. ببینیم چرا سرمایه‌گذاران به استان های مجاور رفته و آنجا سرمایه گذاری انجام می دهند؛ حتی باید به زمینه های فرهنگی برای جذب سرمایه گذاران هم حساس باشیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: در آمایش سرزمین با توجه به ظرفیت‌های موجود، صنایعی که به صورت مکمل و یا تکمیل زنجیره تولید هستند را در اولویت قرار داده و در کنار آن به بحث بازار و بازاریابی باید توجه جدی داشت تا بتوانیم تولیدات استانی را صادر کنیم.

وی اظهار داشت: نباید متقاضی محور عمل کرده و منتظر تقاضایی باشیم که براساس آن تصمیم بگیریم، بلکه باید نیاز استان را در قالب ‌بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان شایستگی خیلی بیشتری نسبت به وضعیت موجود دارد و دست‌کم باید در بحث مدیریت داخل استان همه تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران انجام دهیم و نمایندگان مجلس استان هم به صورت همصدا کمک کنند تا مشکلات توسعه استان حل شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha