۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
پیش به سوی کشاورزی هوشمند و مدرن، مبتنی بر داده های ماهواره ای
فراخوان گروه کشاورزی آلمانی

پیش به سوی کشاورزی هوشمند و مدرن، مبتنی بر داده های ماهواره ای

از آنجایی که استارتاپ ها، دانشجویان وگروه های تحقیقاتی نیاز دارند تا تحقیقات خود را در جایی ارایه کنند از این رو لازم است تا شرکتهای مطرح در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی امکاناتی فراهم کنند تا بتوانند دستاوردهایشان را در آنجا ثبت و ارایه دهند.

فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- به گزارش «فروت نت»، شرکت های نوپا، گروه های تحقیقاتی و دانشجویان برای ورود به ایده ها و فناوری ها در زمینه کشاورزی پایدار مبتنی بر ماهواره  تشویق می شوند. به طوری که در همین راستا  و پس از دو دوره موفقیت آمیز ، قرار است گروه کشاورزی آلمانی بای وا (BayWa) حضور  خود را در مسابقات بین المللی نوآوری کوپرنیک مسترز برای سه سال دیگر تمدید کند.

شرکت های نوپا ، گروه های تحقیقاتی و دانشجویان و همچنین اشخاص ، هم اکنون می توانند در رویداد امسال ایده ها و فناوری های خود را در زمینه  کشاورزی پایدار مبتنی بر ماهواره در گروه بای وا،  در بخش چالش زراعت هوشمند (Smart Farming Challenge ) ثبت کنند.

طبق گفته این شرکت، تمرکز بر روی برنامه هایی است که داده های مربوط به فضا را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ترکیب می کند ، همچنین راه حل های مبتنی بر ماهواره ای که بطور خاص برای مدیریت مرتع در نظر گرفته می شوند و  شناخت زودهنگام بیماری های گیاهی در محصولات زراعی و همچنین پیش بینی عملکرد در باغبانی را به همراه دارد.

کلوز ژوزف لوتز مدیر اجرایی بای وا  گفت: کشاورزی هوشمند بخشی از یک رویکرد مدرن ، پایدار و دوستدار منابع در کشاورزی است. به طوری که به ما امکان می دهد تا کشاورزی معمولی و ارگانیک را گرد هم آوریم و تمایل افراد  را برای کشاورزی بیشتر و سازگار با آب و هوا ایجاد  کنیم و در عین حال به افزایش تقاضای جهانی برای مواد غذایی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه نیز کمک کنیم.

بای وا؛ در حال حاضر به مشتریان کشاورزی خود طیف وسیعی از گزینه های مبتنی بر داده را ارائه می دهد تا به آنها کمک کند زمین خود را مطابق با الزامات شان، با استفاده از فرآیندهای بهینه سازی شده و با روشی مناسب برای آب و هوا ، مدیریت کنند. لوتز گفت: Smart Farming Challenge راهی برای گسترش مداوم دامنه برنامه ها است.در طولانی مدت ، این امر کشاورزان را سمت کشاورزی  مبتنی بر داده ترغیب می کند. 
از سوی دیگر با بحران کووید ۱۹ و با فاصله گذاری  اجتماعی ناشی از آن ، مزیتهای ا ارتباط داده های ماهواره ای برای کشاورزی  بیشتر آشکار می شود. این شرکت در درجه اول از داده های ماهواره ه ای Sentinel استفاده می کند ،به طوری که داده ها  هر سه تا پنج روز به عنوان بخشی از برنامه فضایی Copernicus اتحادیه اروپا، با داده های تحلیل شده توسط شرکت BayWa Group Vista GmbH ،  مستقر در مونیخ ، منتقل می شود.

 جورج میگند، رئیس کشاورزی دیجیتال گفت : این مساله به ما فرصتی می دهد تا حتی در شرایط دشوار، بهترین پشتیبانی ممکن را به کشاورزان خود ارائه دهیم ، و از این طریق مواد غذایی اساسی را تأمین کنیم و در عین حال شیوه های تجاری مناسب برای محیط زیست را نیز فراهم آوریم.

گفتنی است بای وا و شرکتهای تابعه آن Vista و FarmFacts به عنوان مربی عمل می کنند و به برندگان  مسابقه Smart Farming Challenge کمک می کنند تا نوآوری خود را در یک برنامه قابل استفاده برای کشاورزان توسعه دهند.

کد خبر: ۱۲٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha