۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
عملیاتی شدن تولید رمز ارز ملی در کیش| ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز
مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران خبر داد

عملیاتی شدن تولید رمز ارز ملی در کیش| ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز

پاک باخته گان عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت؛ با مذاکرات انجام شده در منطقه آزاد کیش، تولید رمز ارز ملی با محوریت این جزیره به زودی به مرحله اجرا در می آید.

به گزارش بازار؛ علی پاک باخته گان زنجانی در همایش "مسیر شغلی رشته های علوم‌ اقتصادی" که پیرامون بلاکچین و فرصتهای شغلی در دانشگاه خوارزمی به مدت دو روز برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید در مسیر اقتصاد روز دنیا حرکت کنیم، اظهار داشت:  فلسفه به وجود آمدن بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت یا گروه ساتوشی بود(البته هویتش دقیقاً مشخص نیست) آنها آمدند تا ارز رمزنگاری‌شده را به دنیا هدیه کنند و  زمانی که این ارز به وجود آمد ارزش آن زیر ٠/٥ دلار بود اما کم کم قیمت آن افزایش یافت تا جایی که قیمت بیت کوین حتی به سقف ۶۹ هزار دلار هم رسیده است.  
پاک باخته گان زنجانی گفت:در اقتصاد بلاکچین، شاهد بروز حوزه‌های فن آورانه دیگری نیز چون حوزه دیفای که عملاً بانکداری دنیا را کنار زده است هستیم. مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران در توضیح این مطلب افزود: اعتماد بیش از حد مردم به دولت ها و بانک ها در همه کشورها باعث شده است که اتفاقات و تخلفاتی نیز رخ دهد، البته این موضوع به دلیل اعتمادی است که مردم به بانکها می کنند.

با بهره گیری از فن آوری نوین  حوزه دیفای بلاکچین به عبارتی کنترل کامل دارایی‌های  افراد در اختیار خود شخص قرار می گیرد از طرفی نیز شیوه استفاده آن توسط خود شخص مشخص می شود  و هر زمان که بخواهد می‌تواند دارایی‌ خود را برداشت کند

وقتی که کنترل دارایی ها در دست سرمایه گذار قرار می گیرد
وی ادامه داد: در حوزه دیفای در اقتصاد بلاکچین، در واقع  پلت‌فرم‌هایی وجود دارند که خدمات سپرده‌گذاری و بدهی را به شما ارائه می‌کنند. با سپرده‌گذاری در این پلت‌فرم‌ها می‌توان سودی براساس نوع سرویس مشخص شده را دریافت کرد.  در اینجا سپرده مستقیما به دست فردی که تقاضای وام گرفتن از این پلت‌فرم را دارد خواهد رسید که در ازای درخواست خود نیز وثیقه‌ای به شکل رمزارز در اختیار این پلت‌فرم قرار داده است. با بهره گیری از این فن آوری نوین به عبارتی کنترل کامل دارایی‌های  افراد در اختیار خود شخص قرار می گیرد از طرفی نیز شیوه استفاده آن توسط خود شخص مشخص می شود  و هر زمان که بخواهد می‌تواند دارایی‌ خود را برداشت کند.
پاک باخته گان زنجانی در ادامه  گفت: حوزه دیگراقتصاد بلاکچین، NFT است که درواقع به آن دارایی دیجیتالی می‌گویند. این دارایی دیجیتال، ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می‌کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می‌کند.

 اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه‌های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت که البته این علم به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود در چنین شرایطی است در ابتدا باید مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش داد که ما در این عرصه نیز برای آموزش آمادگی داریم

ضرورت توجه به آگاهی از علم اقتصاد کلان برای سرمایه گذاری سوآور
رییس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز، بر ضرورت اهمیت علم اقتصاد کلان برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری اشاره کرده و اظهارداشت: اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه‌های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت که البته این علم به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود در چنین شرایطی است در ابتدا باید مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش داد که ما در این عرصه نیز برای آموزش آمادگی داریم.
پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه بعدی در بخش بلاکچین، فن آوری متاورس است که برای اولین بار توسط فیسبوک مطرح شد. واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است طوری که با استفاده از آن می توان، به افراد دسترسی پیدا کرد.

ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سال فعالیت خود شده اند، امروز کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند، سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است.   اکنون که اولین دستگاه کارت‌خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال تولید شده است،   بنابراین با تولید این دستگاه  در کشور، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم

فعالیت ارزهای دیجیتال ۱۳ ساله شد
مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران در ادامه تاکید کرد؛  ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سال فعالیت خود شده اند، امروز کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند، سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است.   وی در بخش دیگری  از سخنان خود  با اشاره به تولید و رونمایی از اولین دستگاه کارت‌خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال در سال گذشته گفت: این دستگاه  را تولید کردیم و در نمایشگاه ترکیه نیز  آن  را به تمام جهانیان معرفی کردیم؛ درواقع با تولید این دستگاه، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می‌کند.
مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران با اشاره به اینکه  در اقتصاد بلاک چین،   حوزه های زیادی داریم گفت: در سال ۱۹۹۳  زمانی که بحث دنیای بدون مرز و دنیای بدون پلیس اقتصادی مطرح شد و صحبت از دهکده جهانی بود، فرا فناوری بلاکچین به وجود آمد و در یک سیستم غیر متمرکز تلاش کرد تا دنیا را بدون مرز کند. در این دنیا، دیگر ناظر و کنترل کننده بر مالکیت های مردمی وجود ندارد و هر کسی فقط خودش می داند که چه دارایی هایی دارد.
عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ادامه از پیگیری  و مذاکرات برای  به مرحله اجرایی درآمدن تولید رمز ارز ملی در جزیره کیش خبر داد و گفت: قرار است در منطقه آزاد کیش، با توجه به تجارت و قابلیت‌های موجود این جزیره، تولید رمز ارز ملی  به زودی در این منطقه به مرحله اجرا در آید که در بخش‌هایی غیر از ماینینگ چون ایجاد صرافی و استفاده از کیف پول دیجیتال، همچنین خدمات جانبی رمز ارزها، در کنار کنترل‌ها و راه‌اندازی رمز ارز ملی در این جزیره شکل عملیاتی به خود گیرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Naserpartovi IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام،علی جون دوست داریم.خیلی خوشحال شدم انشالله به درجات بالاتر برسی بازم دوست داریم.