۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
NIO با ET۵ رقیب سرسخت تسلا شد
تقابل چینی ها و آمریکایی ها در بازار خودرو

NIO با ET۵ رقیب سرسخت تسلا شد

شرکت NIO محصول ET۵ را تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ با قیمت ۵۱ هزار دلار عرضه بازار خواهد کرد، این خودرو با قدرت۴۳۸ اسب بخار و پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ رقیب سرسخت تسلا در بازارهای جهانی است.

بازار؛ گروه خودرو: تسلا، شرکت خودروسازی که تمام تولیدکننده ها را راغب به ساخت محصولات الکتریک کرده و یکه تاز بازار جهانی است. این مساله برای خودروسازان چینی یک زنگ خطر بود، چینی ها با ایجاد یک استارت آپ خودروهای الکتریکی با برند تجاری NIO ظرف مدت پنج سال، پنج محصول الکتریکی در سگمنت های مختلف را طراحی و تولید کردند. این شرکت با ساخت یک سدان، سه کراس اوور و یک هایپر کار الکتریکی قصد رقابت جدی و سرسخت با تسلا در بازار ۲۰۲۲ دارد.

کراس اوور های این شرکت با نام های EC۶، ES۶ و ES۸ هست که به ترتیب در کلاس کراس کوپه، کراس سایز متوسط و کراس فول سایز تقسیم می شود. EP۹ نیز هایپر کار الکتریکی چینی است که همه خودروهای اسپرت را به چالش می کشد، ET۷ نیز سدان این شرکت خودروسازی است. به تازگی شرکت NIO محصول سدان ET۵ را که رقیب جدی تسلا ۳ هست را به زودی راهی بازار می کند.

از نظر طراحی ET۵ شباهت بسیار زیادی به ET۷ دارد، زیرا این دو خودرو سدان در دو سایز بزرگ و متوسط یک ضریب آیرودینامیکی دارد. هرچند در چراغ های جلو و عقب نسبت به یک دیگر تفاوت های قابل توجهی دارند. به طور مثال در بخش مه شکن و ورودی های هوا تفاوت های فراوانی دارد، همچنین این خودروها مجهز به سیستم نیمه خودران هستند.

سدان سایز متوسط NIO ۴ هزار و ۷۹۰ میلی متر طول، ۱۹۶۰ میلی متر عرض و ۵۹ میلی متر از سطح زمین ارتفاع دارد. ET۵ دارای ۲ هزار و ۸۸۸ میلی متر فاصله بین دو محور است، بنابراین می توان این خودرو را به عنوان بزرگ ترین سدان الکتریکی بازار های خودرویی شناخت.

طراحی داخلی این خودرو شبیه اکثر خودروهای الکتریکی است که براساس آخرین فناوری تولید شده است. در خودرو مذکور که قرار هست راهی بازار شود، هیچ کلید فیزیکی و مکانیکی وجود دارد. لذا جای آن را ساختار لمسی صفحه های نمایش گرفته که علاوه بر انجام دستورات راننده، قابلیت سرگرمی نیز با خود برای سرنشیان به همراه دارد.

NIO با ET۵ رقیب سرسخت تسلا شد

نکته قابل توجه در این خودرو وجود پانو سینما است که این تکنولوژی کابین کاملا دیجیتالی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. این فناوری دارای قابلیت واقعیت مجازی است که مشارکت خودروسازان در تولید این سیستم را افزایش خواهد داد.

سییستم انتقال قدرت ET۵ دارای چهار پیشرانه الکتریکی و سه تیپ باتری است. قدرت کامل این قوای محرکه ۴۸۳ اسب بخار است که ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این خودرو سه تیپ باتری ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو واتی در نظر گرفته شده که براساس انتخاب مشتری تعبیه خواهد شد.

ET۵ می تواند در کمتر از ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو بسته به نوع باتری که انتخاب می شود، با یک بار شارژ می تواند ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت را طی کند.

شرکت NIO مدعی است که تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ فروش این خودرو را آغاز خواهد کرد و قیمت آن ۵۱ هزار دلار است. البته براساس مشوق های دولت چین قیمت این خودرو کمی کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد بود و هدف عرضه به بازارهای آلمان، هلند، سوئد و دانمارک توسط چینی ها در برنامه وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha