۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارائه طرح قانونی سازی فعالیت استخراج و مبادله ارزهای دیجیتال در پارلمان پاراگوئه
ادامه پیشروی رمز ارزها در آمریکای لاتین؛

ارائه طرح قانونی سازی فعالیت استخراج و مبادله ارزهای دیجیتال در پارلمان پاراگوئه

مجلس سنای پاراگوئه لایحه‌ای را تصویب کرد که استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس آن مجاز اعلام خواهد شد.

به گزارش بازار، مجلس سنای پاراگوئه لایحه‌ای را تصویب کرد که استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس آن مجاز اعلام خواهد شد. 

سناتور پاراگوئه ای فرناندو سیلوا فاستی، یکی از سه سناتور تنظیم کننده این طرح، در صفحه توییتر خود تأیید کرد که اتاق نمایندگان پاراگوئه در سال ۲۰۲۲ این لایحه را مورد بحث قرار خواهد داد.

در لایحه مذکور اشاره شده است که استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید مجوز مصرف برق صنعتی را برای فعالیت های خود درخواست کرده و سپس برای کسب مجوز اقدام کنند.

بر اساس این لایحه، دبیرخانه صنعت و تجارت پاراگوئه استخراج ارز دیجیتال در داخل کشور را فعال و بر آن نظارت خواهد کرد و کمیسیون ملی اوراق بهادار، اداره مبارزه با پولشویی و اداره ملی برق پاراگوئه نیز مقررات مربوط به فعالیت در این صنعت را تنظیم خواهند کرد. 

اگرچه مفهوم مبادله ارزی در این لایحه گنجانده نشده، اما بر اساس متن پیش نویس آن، برای هر شخص حقیقی یا حقوقی که به دنبال ارائه خدمات تجاری در حوزه رمزارزها یا نگهداری آنها است، یک کد رجیستری انحصاری صادر خواهد شد.

طبق این لایحه، پاراگوئه تنها یک سوم انرژی الکتریسیته تولیدی خود را مصرف کرده و در صورت تنظیم و تصویب این لایحه و رسمیت بخشیدن به فعالیت استخراج رمز ارزها در این کشور، هزاران مگاوات برق تولیدی مازاد این کشور در این صنعت مصرف خواهد شد. 

کارلوس رجالا نماینده پاراگوئه ای در کنگره در ماه ژوئن به نشریه CoinDesk گفت: یکی از جذابیت های اصلی برای شرکت های استخراج کننده رمزارزها هزینه برق در پاراگوئه است که کمترین قیمت در منطقه با حدود ۰.۰۵ دلار در هر کیلو وات ساعت بوده و از طریق منابع برق آبی تامین می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha