۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
ارمغانی که اجرای نظام رتبه‌بندی برای معلمان به همراه دارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد

ارمغانی که اجرای نظام رتبه‌بندی برای معلمان به همراه دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به تشریح مزایا در جهت ارتقا جایگاه و معیشت معلمان بعد از اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا احمدی سنگری، با ارزیابی مثبت از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان بعد از یک دهه پیگیری در مجلس، گفت: مجلس یازدهم از ابتدا اعلام کرد که این موضوع را به طور جدی تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند چرا که رتبه‌بندی معلمان از این نظر دارای اهمیت است که اولا جایگاه آنها به معنای شناخت واقعی درجه‌ای که استحقاق آن را دارند و امتیازی که باید از آن بهره‌مند شوند، مشخص می‌شود و این در حالی است که در گذشته تمام معلمان در یک جایگاه واحد قرار داشتند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته افرادی که ۳۰ سال تدریس می‌کردند با افرادی که تنها ۲ سال تدریس کرده بودند در یک جایگاه قرار داشتند اما با اجرای رتبه‌بندی معلمان جایگاه این دو با هم تفاوت داشته و درجات متفاوتی بر اساس سوابق و مدرک تحصیلی که دارند برای آنها لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: به دنبال اجرای نظام رتبه‌بندی، دریافتی که معلمان خواهند داشت، تغییر پیدا خواهد کرد به این صورت که علاوه بر آنچه بر اساس خدمات کشوری دریافت می‌کنند، مبلغ اضافه‌ای نیز به آنها پرداخت خواهد شد که از نظر اقتصادی به نفع این قشر زحمتکش خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم به دنبال اجرای این مصوبه معلمان به جایگاه واقعی خود دست یافته و بعد از این از نظر معیشتی با مشکلی مواجه نباشند و حداقل از یک رفاه نسبی برخوردار شوند و تحقق این مهم به تامین رضایت آنها منتهی شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha