۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
سند آمایش تا پایان آذر برای ۱۲ استان کشور نهایی می‌شود 
نماینده وزیر صمت:

سند آمایش تا پایان آذر برای ۱۲ استان کشور نهایی می‌شود 

یزد- نماینده وزیر صمت و رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور گفت: فاز دوم سند آمایش برای ۱۲ استان تدوین شده و تا پایان آذرماه، سند این استان‌ها نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد تشکینی، پنجشنبه شب در آستانه سفر هیئت دولت به یزد در بازدید از مجتمع لاستیک یزد و در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به اهمیت سند آمایش برای وزارت صمت اظهار داشت: همه فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای سند آمایش ملی و استانی انجام می شود و برنامه و بودجه نیز در این همین راستا بسته خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما، برنامه ریزی نه تنها برای استان‌ها بلکه به تفکیک برای شهرستان‌های هر استان بر اساس سند آمایش است.

نماینده وزیر صمت خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بر اساس سند آمایش ملی و استانی، با نمایندگان مجلس و روسای سازمان صمت در استان‌ها در ارتباط هستیم و از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور اضافه کرد: در این راستا برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده و نظرات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های انتخابی آنها درخواست شده است.

به گفته وی، در حوزه صنعت، به تفکیک شهرستان‌ها اقدام به احصاء پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه خواهیم کرد و بعد از اتمام این فاز، فاز دوم شامل تعریف پروژه ها بر اساس ظرفیت‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارند، احیای معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستورکار است.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha