۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
۲ هزار نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۲ هزار نفر در اردبیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

اردبیل- رحیم‌زاده، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند و ۲۴ هزار کارگر ساختمانی مشمول بیمه هستند.

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از ایجاد و تثبیت ۳۷۰ فرصت شغلی در استان اردبیل از اهم مواردی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته‌ و به همین منظور در حوزه مشاغل خانگی ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط ارائه شده است.

وی با اشاره به این که بحث کارآفرینی و اشتغال از مهم‌ترین مباحث جامعه و استان است، بیان کرد: به همین منظور یک هزار و ۲۰۰ نفر توسط کاریابی‌ها جذب و کار خود را آغاز کرده‌اند و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره ارائه شده که در این راستا ۶ هزار و ۱۰۰ نفر صاحب کار شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل با هدف توسعه صادرات و نیز مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق سهم تعاون در اقتصاد کشور از اهم مواردی است که به همین منظور در حال حاضر یک هزار و ۹۵۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل فعال هستند.

رحیم‌زاده تصریح کرد: ارسال محصولات به کشورهای دیگر همچون آلمان، روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و آذربایجان رقم خورده که به همین منظور ارزآوری ۵.۵ میلیون دلاری برای کشور رقم خورده است.

وی با اشاره به پوشش بیمه ۲۴ هزار کارگر ساختمانی در سطح استان نیز گفت: ارائه خدمات درمانی به کارگران استان ۲۲ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان فعالیت می‌کنند و در حال حاضر تاکنون ۲ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند و بیش از ۹ هزار مورد بازرسی نیز از این اماکن انجام یافته است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: ارائه یارانه نقدی به ۴۳۹ هزار خانوار در استان اردبیل نیز محقق شده و به همین منظور ۳۶۳ هزار خانوار نیز یارانه بنزین دریافت می‌کنند که این موضوع در حال حاضر برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha