۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
صادرات ۳۲۲ هزار تنی کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار| ۶۵ هزار کامیون و اتوبوس جابجا شده‌اند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل خبر داد

صادرات ۳۲۲ هزار تنی کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار| ۶۵ هزار کامیون و اتوبوس جابجا شده‌اند

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه امسال میزان صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار ۳۲۲ هزار تن کالا بوده و در کنار آن تردد ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه را نیز شاهد بودیم.

کلیم‌الله وثوقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۸۸ درصد این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد نشان می دهد که ۸۸ درصد کامیون‌های فعال در پایانه مرزی مربوط به ایران و ۱۲ درصد کامیون‌های ترددی در این پایانه مربوط به کشور گرجستان بوده است.

وی واردات ۹ هزار و ۲۰۰ تن کالا را از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار در ۸ ماهه امسال یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه نیز با ۹ درصد رشد روبه‌رو بودیم که عمده کالاهای وارداتی از طریق کامیون‌های آذری به خاک کشورمان انجام شده است.

ترانزیت مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار دوباره آغاز شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مورد ترانزیت ورودی کالا نیز گفت: ۱۵۷ هزار تن ترانزیت ورودی کالا را با ۱۱ درصد رشد در ۸ ماهه امسال شاهد بودیم که در نقطه مقابل ترانزیت خروجی نیز ۳۰۱ هزار تن بوده که جهش ۱۴۳ درصدی را نشان می دهد.

وثوقی با بیان اینکه از اواخر سال ۹۸ سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار بسته شده و به دلیل شرایط کرونایی ما ترددی را شاهد نبودیم، افزود: از تیرماه امسال ترانزیت مسافر دوباره آغاز شده که روزانه ۴ دستگاه اتوبوس به شکل رفت و برگشت مسافران را جابجا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۲ درصد حمل و نقل با اتوبوس‌های ایرانی و ۴۸ درصد با اتوبوس‌های کشور آذربایجان انجام شده است.

تردد مرزی ۸ ماهه امسال به میزان ۶۵ هزار کامیون و اتوبوس بوده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مجموع افراد ترددکننده را در سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار ۵۳۴ دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: کل تردد مرزی ۸ ماهه امسال اعم از کالا و مسافر به میزان ۶۵ هزار کامیون و اتوبوس به انجام رسیده است.

وی با گرامیداشت هفته حمل و نقل اضافه کرد: در سال ۶۲ و به دنبال کاهش فعالیت بنادر با حجم عظیمی از ورود کالاها به بنادر کشورمان روبه‌رو شدیم که با فرمان امام راحل در ۲۶ آذر سال ۶۲ رانندگان کامیون‌ها برای تخلیه کالاها به بنادر رفته و در این حرکت جهادی شرکت کردند.

وثوقی بیان کرد: صاحبان خودروهای سنگین در ایام جنگ تحمیلی در کنار انتقال محموله‌های مورد نیاز رزمندگان اسلام، سعی کردند تا در عملیات پشتیبانی جنگ نقش‌آفرینی کنند که قطعا این خدمات ارزشمند قابل تقدیر و ستایش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: رانندگان و راهداران در فصل گرما و سرما در جاده‌ها حاضر شده و سعی می کنند در جابجایی کالا، مسافر و همچنین بهبود شرایط تردد به هموطنان ارائه خدمات کنند.

تأمین ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی
وی به ۵۵ روستای بالای ۵۰ خانوار در استان و ضرورت آسفالت‌ریزی در مسیرهای ترددی آنها اشاره کرد و گفت: برای آسفالت این راه‌های روستایی به طول ۱۶۵ کیلومتر ماه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وثوقی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده و عمده پروژه‌ها تا ۷۰ درصد در این حوزه فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: امیدواریم تا آخر سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار را در استان از راه آسفالت و مناسب بهره‌مند کنیم.

شناسایی ۱۶ نقطه پرحادثه در استان اردبیل
وثوقی به شناسایی ۱۶ نقطه پرحادثه در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز قرار است با تأمین اعتبار مورد نیاز اصلاح و بازسازی این مسیرها به انجام برسد.

وی به ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در مسیر خلخال به اسالم اشاره کرد و گفت: این تصمیم با نظر پلیس راه این منطقه گرفته شده و قطعا با بررسی در شورای ترافیک در این زمینه اعلام نظر قطعی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خطرناک بودن این مسیر را برای عبور اتوبوس‌ها و کامیون‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با رفع نقاط حادثه‌خیز و تقویت سیستم روشنایی در این مسیر فضای ایمنی را در تردد هموطنان جنوب استان به شهرهای شمالی به وجود آوریم.

کمبود نیرو، تخصیص کم اعتبارات و بالا بودن عمر ناوگان چالش راهداری اردبیل
وی اضافه کرد: در گرامیداشت هفته راهداری روشنایی اردبیل به سمت خلخال به طول ۱۰ کیلومتر و راهدارخانه محور اردبیل به نیر به بهره‌برداری می رسد.

وثوقی با بیان مشکلات و چالش‌های اداره کل راهداری بیان کرد: کمبود نیروی انسانی همچنین تخصیص کم اعتبارات و بالا بودن عمر ناوگان راهداری همواره ما را اذیت می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل متوسط عمر ناوگان راهداری را ۲۴ سال اعلام کرد و گفت: ما به شدت نیازمند بازسازی خودروهای راهداری در ارائه خدمات مطلوب‌تر هستیم که امیدواریم زمینه و بستر این کار فراهم آید.

وثوقی در مورد محور گردشگری ارجستان و ارتقا آن به راه فرعی و یا اصلی اظهار کرد: ما پیگیری لازم را در این زمینه انجام می دهیم تا در صورت ارتقا راه روستایی ارجستان به اصلی یا فرعی عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی را در این مسیر انجام دهیم.

۵۳ درصد طول‌ راه‌های استان اردبیل از آسفالت مناسب بهره‌مند هستند
وی فعالیت اداره کل راهداری را در طرح زمستانی یادآور شد و تصریح کرد: ۴۳۰ راهدار با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در زمستان امسال با استقرار در ۲۲ راهدارخانه تلاش می کنند تا به هموطنان ارائه خدمات کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از دپوی ۳۰ هزار تن نمک، ماسه و شن خبر داد و افزود: ۵۳ درصد طول‌ راه‌های استان اردبیل از آسفالت مناسب بهره‌مند هستند که این میانگین ۲ درصد بیشتر از سطح کشوری است.

وثوقی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا در سال‌های آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز مشکلات و نارسایی ها را کاهش داده و روستاییان را از راه‌های ایمن و مناسب بهره‌مند کنیم.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha