۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
بررسی راهکارهای تقویت روابط تجار ایران و پاکستان

بررسی راهکارهای تقویت روابط تجار ایران و پاکستان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در دیدار با جمعی از بازرگانان و تجار این شهر راهکارهای تقویت مناسبات تجاری دوجانبه را بررسی کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور در دیدار با انجمن تجار و بازرگانان لاهور و فعالان اقتصادی گروه قائد اعظم پاکستان در خصوص راه‌های تقویت ارتباطات تجاری، اقتصادی ایالت پنجاب و فعالان اقتصادی ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار با توجه به امضای اخیر معاهده تجارت تهاتر میان ایران و پاکستان طرفین ضمن تاکید بر ضرورت تقویت تجارت دوجانبه در خصوص کالاهای مورد نیاز و مورد مبادله دو کشور و چگونگی سرمایه‌گذاری و تسهیلات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران رایزنی کردند.

موانع گسترش تجارت دوجانبه نظیر موانع گمرکی، عدم شناخت تجار دو کشور از ظرفیت‌های همکاری و لزوم تبادل هیئت‌های تجاری به منظور رفع این موانع از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین بود.

در این دیدار که مدیران اجرایی مراکز تجاری اصلی شهر لاهور نیز حضور داشتند، "ملک امانت علی" رئیس انجمن تجاراین شهر، خواستار گسترش همکاری تجاری بین ایالت پنجاب و ایران از طریق برداشته شدن گام‌های جدی‌تر به منظور بهره برداری از ظرفیت‌های اقتصادی تجاری دو کشور شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha