۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
امضای توافقنامه تجاری در زمینه اقتصاد دیجیتال میان سنگاپور و کره جنوبی
با تاکید بر حاکمیت در زمینه هوش مصنوعی؛

امضای توافقنامه تجاری در زمینه اقتصاد دیجیتال میان سنگاپور و کره جنوبی

مقامات دو کشور سنگاپور و کره جنوبی از امضای توافقنامه اقتصاد دیجیتال میان دو کشور خبر دادند که بر اساس آن، مابدلات تجاری الکترونیکی میان دو کشور تا حد زیادی تسهیل و تعمیق خواهد شد.

به گزارش بازار، سنگاپور مذاکرات با کره جنوبی را بر سر یک توافقنامه اقتصاد دیجیتال نهایی کرده است که به موجب آن هر دو کشور در چندین زمینه از جمله پرداخت های آنلاین برون مرزی، جریان داده ها، رمزنگاری و هوش مصنوعی (AI) همکاری خواهند کرد. این مشارکت برای ایجاد قوانین تجارت دیجیتال "آینده نگر" و ایجاد قابلیت همکاری بین سیستم های دیجیتال میان دو کشور اجرایی خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، کره جنوبی همچنین اولین کشور آسیایی خواهد بود که توافقنامه اقتصاد دیجیتال را با سنگاپور را امضا می کند. سنگاپور طی هفته های گذشته نیز توافقنامه های مشابه را با کشورهای بریتانیا، استرالیا، شیلی و نیوزیلند به امضا رسانده بود.

مقامات دو کشور سنگاپور و کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بر اساس این توافق دیجیتال، بومی‌سازی داده‌ها به جز برای اهداف خاصی مانند دسترسی نظارتی ضروری، مجاز نخواهد بود. این امر انتقال امن داده ها بین سازمان ها را در هر دو کشور تسهیل خواهد کرد و آنها را قادر می سازد تا در راستای نیازهای تجاری خود تصمیم بگیرند که خواستار ذخیره و پردازش داده های خود در چه محیطی هستند.

پیمان اقتصاد دیجیتال همچنین همکاری دوجانبه را در بخش های نوظهور مانند حفاظت از داده های شخصی، پرداخت های آنلاین و امنیت کد منبع تعمیق خواهد داد. علاوه بر این، هر دو کشور فرصت های بالقوه فرامرزی در نوآوری هوش مصنوعی را بررسی خواهند کرد و از این پس شاهد حمایت کره جنوبی از تلاش های سنگاپور در توسعه قوانین چندجانبه در زمینه تجارت الکترونیک خواهیم بود. 

به طور خاص، توافقنامه اقتصاد دیجیتال سنگاپور و کره جنوبی ۱۱ ماژول را در سه حوزه گسترده شامل تجارت دیجیتال، جریان داده های مورد اعتماد، سیستم های دیجیتال و مشارکت قابل اعتماد پوشش می دهد. برای مثال، تلاش های دوجانبه طرفین به دنبال توسعه پرداخت های دیجیتال فرامرزی ایمن بر اساس "قوانین شفاف و تسهیل کننده" مانند رابط های برنامه نویسی برنامه باز (API) و پذیرش استانداردهای پذیرفته شده بین المللی خواهد بود.

برای تسهیل مبادله اسناد تجاری کلیدی، هر دو کشور نسخه های الکترونیکی اسناد اداره تجارت را به رسمیت شناخته و در ابتکاراتی برای اتخاذ سیستم های تبادل داده با یکدیگر همکاری خواهند کرد. اگر همه طرف‌ها مقررات لازم را رعایت کنند و از اطلاعات شخصی کافی محافظت کنند، کسب‌وکارهایی که در دو بازار فعالیت می‌کنند نیز مجاز خواهند بود اطلاعات فرامرزی از جمله داده‌های تولید شده یا نگهداری شده توسط مؤسسات مالی را به کشورهای یکدیگر انتقال دهند.

در حوزه هوش مصنوعی، سنگاپور و کره جنوبی اتخاذ چارچوب های حاکمیتی و اخلاقی را تشویق خواهند کرد که در حقیقت از استفاده امن و مسئولانه از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. آنها همچنین تضمین خواهند کرد که آن دسته از سازمان‌های محلی که از فرآیند رمزنگاری در تهیه اسناد خود استفاده می‌کنند بتوانند با «اعتماد» به یکدیگر این کار را انجام دهند. 

تان سی لنگ، دومین وزیر تجارت و صنعت سنگاپور گفت: «[توافقنامه] اتصال دیجیتال بین سنگاپور و جمهوری کره را تقویت کرده و به توسعه روابط اقتصادی ما کمک خواهد کرد. با همسو کردن استانداردها، امکان جریان‌های داده قابل اعتماد و اجازه متقابل -توافقنامه مشارکت دیجیتال کره و سنگاپور که تراکنش های دیجیتال مرزی بر اساس آنها، به صورت یکپارچه تر انجام شود، فرصت هایی را پیش روی کسب و کارها و مردم ما در اقتصاد دیجیتالی که به سرعت در حال رشد است باز خواهد کرد.

گفتنی است، سئول هشتمین شریک تجاری بزرگ سنگاپور در سال گذشته بود و تجارت دوجانبه ۴۴.۶ میلیارد دلار SG (۳۲.۵۸ میلیارد دلار) بود، در حالی که سنگاپور نهمین سرمایه گذار بزرگ کره جنوبی در آسیا در سال ۲۰۱۹ بود که سرمایه گذاری به ارزش ۸.۳۷ میلیارد دلار SG (۶.۱۱ میلیارد دلار) را افزایش داد.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha