۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
سه سناریو برای مسیر بیت کوین؛ سرمایه گذاران، فعلا ارز دیجیتال نخرند!
پیش بینی «بازار» از بازار پر رمز و راز ارزهای مجازی؛

سه سناریو برای مسیر بیت کوین؛ سرمایه گذاران، فعلا ارز دیجیتال نخرند!

قیمت بیت کوین درحالی با شیب روبه پایین درنوسان است که به عقیده کارشناسان چنانچه ارزش این ارز دیجیتال همچنان نزولی و سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری را بشکند، رسیدن قیمت آن تا ۳۰ هزار دلار هم محتمل است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: خبرگزاری «بازار» اواسط ماه جاری در گزارشی با تیتر «سقوط بیت کوین ادامه دار خواهد بود» پیش بینی کرده بود، قیمت این نوع ارز دیجیتال تا ۲ هفته آینده همچنان روندی کاهشی به خود می گیرد و احتمال رسیدن آن به نرخ ۴۵ هزار دلار هم دور از انتظار نیست، این پیش بینی روز دوشنبه هفته جاری با سقوط ۳۰ درصدی ارزش قیمت بیت کوین از نقطه اوج و افتادن قیمت آن در کانال ۴۵ هزار دلار محقق شد که در لحظه انتشار خبر از مرز ۴۹ هزار دلار گذشت.

بازار مجازی بیت کوین با وجود نوسانات شدید قیمتی که دارد اما همچنان جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران حرفه ای آن دارد و افت و خیز نرخ ها که معمولا ذات همه بازارهای سرمایه گذاری است نتوانسته است باعث خروج گسترده آنها از چنین بازار پررمز و رازی شود

بازاری که همچنان سرمایه گذاران فراوانی را جذب می کند
هر چند اظهارنظرهای متفاوتی درباره آینده بازار رمز ارزها و قیمت آن از سوی صاحب نظران مطرح اقتصاد فضای مجازی، سرمایه گذاران معروف و مراجع پولی و مالی شاخص دنیا مطرح است، اما این بازار با وجود نوسانات شدید قیمتی همچنان جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران حرفه ای آن دارد و افت و خیز نرخ ها که معمولا ذات همه بازارهای سرمایه گذاری است نتوانسته است باعث خروج گسترده آنها از چنین بازار پررمز و رازی شود.
بازاری که سرنوشت آن خیلی مشخص نیست چرا که نهنگ ها، پشتیبانان و حامیان این بازارمجازی جذاب و پرطرفدارمعلوم نمی کند چه موقع و با چه سیاستی وارد میدان می شوند تا بازار تحریک و قیمت بیت کویین روند صعودی به خود گیرد.

احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۴۲ و حتی تا ۴۰ هزار دلار نیز در آینده نزدیک بعید نیست اما اگر بیت کوین سطح مقاومت ۴۰ هزاردلاری را برای رفتن به کانال ۳۹ هزاردلار به راحتی بشکند انتظار سقوط تاریخی این نوع رمز ارز حتی تا ۳۰ هزار دلار هم دور از ذهن نیست

احتمال کاهش قیمت ها باز هم وجود دارد
امیربیات، کارشناس رمزارز">رمزارز وعضو انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علت کاهش قیمت بیت کوین و پیش بینی از آینده این نوع ارز دیجیتال گفت: ذات بازارهای سرمایه گذاری افت وخیز و نوسان قیمت هاست اکنون که ارزش بیت کوین مدتی است بر مدار نزول قرار گرفته این روند کاهشی با توجه به آگاهی از پلن های سرمایه گذاری و مشاهده مارکت ها، بنابراین از قبل مشخص بود چرا که توان سطح مقاومت های بازار در کاهش و یا افزایش قیمت ها در نقاط خاص قیمتی به سقوط ارزش بیت کوین و یا صعود آن منجر می شود.
وی به پیش بینی قیمت بیت کوین در روزها و یا هفته های آینده اشاره کرد و اظهارداشت: احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۴۲ و حتی تا ۴۰ هزار دلار نیز در آینده نزدیک بعید نیست اما اگر بیت کوین سطح مقاومت ۴۰ هزاردلاری را برای رفتن به کانال ۳۹ هزاردلار به راحتی بشکند انتظار سقوط تاریخی این نوع رمز ارز حتی تا ۳۰ هزار دلار هم دور از ذهن نیست.  
این کارشناس رمز ارز تصریح کرد: بازار بیت کوین اکنون در مرحله ای است که با توجه به آینده قیمت آن باید سه مسیر را در نظر گرفت. به طور مثال حرکت بیت کوین در مسیر صعود در حالی اتفاق می افتد که ارزش این نوع رمز ارز به ۵۲ هزار دلار برسد، بنابراین اگر سقف ۵۲ هزار دلاری ارزش بیت کوین شکسته نشود بی تردید فرایند صعودی بودن بیت کوین منتفی است.

افت ارزش بیت کوین نیز زمانی اتفاق خواهد افتاد که ارزش آن به ۴۰ هزار دلار و البته رقم واقعی ترآن ۳۹ هزار دلاربرسد در این شرایط بازار این نوع ارز مجازی نزولی خواهد شد و چنانچه بیت کوین به زیر ۳۹ هزار دلار برسد تقریبا می توان گفت؛ رسیدن قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزر دلار مسجل است

افت شدید بیت کوین در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری
بیات ادامه داد: افت ارزش بیت کوین نیز زمانی اتفاق خواهد افتاد که ارزش آن به ۴۰ هزار دلار و البته رقم واقعیتر آن ۳۹ هزار دلاربرسد در این شرایط بازار این نوع ارز مجازی نزولی خواهد شد و چنانچه بیت کوین به زیر ۳۹ هزار دلار برسد تقریبا می توان گفت؛ رسیدن قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزر دلار مسجل است.
وی افزود: چنانچه بیت کوین نتواند سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری را برای ورود به کانال ۳۹ هزار دلار بشکند و در این محدوده قیمتی قرار گیرد به احتمال زیاد یک و حتی شاید ۲ ماه قیمت بیت کوین همچنان بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار در نوسان باشد و از ۵۲ هزار دلار عبور نکند.
این کارشناس رمز ارزاضافه کرد: پیش بینی می شود اگر بازار بیت کوین سطح مقاومت ۵۲ هزار دلار را بشکند بازار این نوع رمز ارز صعودی خواهد شد اما با توجه به آنالیز و آگاهی بازار برداشت این است که طی حدود ۲ و یا ۳ ماه آینده حرکت خارق العاده ای در بازار بیت کوین رخ ندهد.

توصیه ما به سرمایه گذاران این است که چنانچه می خواهند در این بازار مجازی بمانند حداقل یک پنجم از سرمایه های خود را در زمانی که قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسید از بازار خارج کنند اما زمانی که بازار قیمت بیت کوین در کانال ۳۰ هزار دلار قرار گرفت اقدام به خرید کنند هر چند ورود به این بازار ریسک خود را نیز دارد

ضرورت اقدام به خرید در صورت رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۲ هزار دلار
بیات افزود: توصیه ما به سرمایه گذاران این است که چنانچه می خواهند در این بازار مجازی بمانند حداقل یک پنجم از سرمایه های خود را در زمانی که قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسید از بازار خارج کنند اما زمانی که بازار قیمت بیت کوین در کانال ۳۰ هزار دلار قرار گرفت اقدام به خرید کنند هر چند ورود به این بازار ریسک خود را نیز دارد.
بنا به این گزارش؛ قیمت بیت کوین در بازاری مجازی مدتی است نوسانی است و ارزش آن همچنان بالا و پایین می شود، طوری که در ماه گذشته بیت کوین در آستانه ۷۰ هزار دلاری قرار گرفت اما قیمت آن بر مدار نزول قرار گرفت و پس از شکسته شدن چند سطح مقاومتی قیمت، در کانال ۴۰ هزار دلار قرار گرفته است. طوری که هم اکنون قیمت بیت کوین به ۴۷ هزار دلار رسیده است.
گفتنی است، قیمت بیت کوین  اخیرا در معاملات نیویورک پایین آمد و به ۴۵۷۷۳ دلار رسید. به‌این‌ ترتیب قیمت بیت کوین پائین‌تر از متوسط آن در ۲۰۰ روز گذشته یعنی ۴۶.۷۲۰ دلار در دوشنبه هفته جاری قرار گرفت اما امروز ارزش این رمز ارز صعودی شده است و قیمت در لحظه انتشار  خبر از ۴۹ هزار دلار  فراتر رفته است معلوم نیست سرنوشت قیمت ها در این بازار در روزهای آینده چه خواهد شد.  

کد خبر: ۱۲۴٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha