۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
ادامه رشد مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
سخنگوی شرکت ملی گاز در گفتگو با بازار خبر داد

ادامه رشد مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

عسگری, سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: میزان مصرف در بخش خانگی به ۵۱۸ میلیون مترمکعب رسیده اما مشکلی از جهت گاز رسانی وجود ندارد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: رشد مصرف گاز  در بخش خانگی و تجاری همچنان ادامه دارد. آنگونه که محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز می گوید  میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز ۵۱۸ میلیون متر مکعب در روز هم گذر کرده است.

او همچنین به بازار می گوید: با توجه به احتمال کاهش دما در روزهای آینده مشترکان باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند که عدد بالایی است و لازم است مشترکان مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند.

او با بیان اینکه نگرانی از بابت تامین گاز بخش خانگی وجود ندارد، گفت: اولویت اصلی ما در شرکت ملی گاز ، گاز رسانی به مردم است.

سخنگوی شرکت گاز با اشاره به کمبود ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز گفت: اگر مردم تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند دیگر  مشکلی در گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها ایجاد نخواهد شد.

به گفته او، اگر مشترکان دچار قطع گاز شدند، مشکل را از طریق شماره تلفن ۱۹۴ به امداد گاز گزارش دهند و در سریع‌ترین زمان مشکل آن‌ها حل خواهد شد اما در مجموع مشکل عمده ای برای تامین گاز بخش خانگی وجود ندارد.

ایران درحالی ۹۴ درصد گاز تولید خود را برای مصرف داخلی اختصاص می دهد که در کشوری همچون روسیه که در اقلیمی سرد قرار دارد تنها ۶۴ درصد تولیداتش صرف نیازهای مردمانش می شود. اضافه مصرف مردم در ایران حالا به تهدیدی برای اقتصاد ایران تبدیل شده چرا که در هنگام بحران اولین جایی که گاز و برقش قطع می شود، صنایع است.  جالب است که بدانید ایران با جمعیت ایران ۸۲ میلیون نفر بیش از کشور چین  با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری انرژی مصرف می کند.  

کد خبر: ۱۲۳٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha