۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
تامین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکن در اردبیل | اقساط تسهیلات مسکن تا ۵ میلیون تومان تعیین شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

تامین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکن در اردبیل | اقساط تسهیلات مسکن تا ۵ میلیون تومان تعیین شد

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تاکنون برای ۲۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن زمین رایگان تامین شده است.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بعد از اتمام پروژه مسکن مهر در قالب طرح جهش تولید مسکن ساخت ۸۰ هزار واحد مسکن در چهار سال پیش بینی شده که ۴۷ هزار واحد در اردبیل و ۳۳ هزار واحد نیز در سایر شهرستان ها اجرا می شود.

وی ویژگی قانون جهش تولید را ساخت مسکن به شکل تقاضامحور توصیف و خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان ماه ثبت نام متقاضیان در این طرح شروع شده که تا آخر آذرماه ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدواریم با پالایش نهایی متقاضیان اصلی واجدین شرایط برای طرح جهش تولید مسکن مشخص شود تا در یک فرجه زمانی دو ساله ۴۰ هزار واحد و در دو سال دیگر در دولت سیزدهم ۴۰ هزار واحد مسکن مورد نیاز متقاضیان اجرایی و عملیاتی شود.

حیدری بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد شورای مسکن در سطح استان با پیگیری استاندار اردبیل و معاون عمرانی ما موفق شدیم برای ۲۰ هزار واحد زمین مورد نیاز را تامین و آماده احداث واحدهای مسکن کنیم.

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان مسکن در اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل در مورد کمبود زمین و راهکارهای پیش بینی شده در این زمینه گفت: در قالب کمیسیون ماده ۵ و صدور مجوز قانونی برای الحاق مناطق اطراف شهر اردبیل سعی داریم تا تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی را آغاز کنیم تا دغدغه ای از بابت زمین نداشته باشیم.

حیدری بیان کرد: با تصمیم شورای مسکن متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بهره مند شده و در سایر شهرها نیز رقم تسهیلات پرداختی ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: با در نظر گرفتن آورده متقاضیان تا ۲۰ درصد و پرداخت تسهیلات امیدواریم ساخت و تحویل واحدهای مسکونی را در مدت دو سال انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی تامین زمین و ساخت مسکن راه و شهرسازی است اما در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی ساخت بوده و تامین زمین را راه و شهرسازی انجام می دهد.

حیدری اظهار کرد: به غیر از دو شهر مشگین شهر و بیله سوار ما در سایر شهرها مشکلی از بابت تامین زمین نداریم و به محض اعلام نهایی متقاضیان اصلی صدور پروانه و احداث مسکن آغاز خواهد شد.

ثبت نام ۴۰ هزار متقاضی مسکن در استان اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خاطرنشان کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن که هم اکنون به قانون جهش تولید تغییر یافته ما ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد را شروع کردیم که ۹۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن، ۶۰۰ واحد توسط پیمانکاران، یک هزار واحد توسط ستاد اجرایی امام و یک هزار واحد نیز توسط تعاونی های ادارات آغاز شده است.

حیدری بیان کرد: هرچند قیمت هر مترمربع ساخت مسکن در طرح جهش تولید مسکن اعلام نشده اما تلاش بر این است تا به سرعت در کنار آورده متقاضیان تسهیلات پرداختی نیز انجام شود تا ساخت واحدها به تاخیر نیفتد.

وی افزود: تاکنون ۴۰ هزار نفر در اردبیل برای این طرح ثبت نام کردند که تا آخر آذرماه این فرآیند ثبت نام ادامه دارد و در دو هفته اول دی ماه اعلام اسامی نهایی متقاضیان طرح جهش مسکن اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: هرگونه خرید و فروش و واگذاری این واحدها ممنوع است و انتظار می رود متقاضیان واحدهای مسکونی در قالب این طرح امتیاز برخورداری از سرپناهی مناسب را به هیچ کس واگذار نکنند.

حیدری در پایان تصریح کرد: هرچند بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده در این زمینه در شهر اردبیل ماهانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است اما دولت تلاش می کند تا با تدابیری مناسب بازپرداخت این تسهیلات را تعدیل کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha