۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
برنامه استراتژیک برای توسعه صنعت خودرو آذربایجان تدوین شود
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز:

برنامه استراتژیک برای توسعه صنعت خودرو آذربایجان تدوین شود

تبریز- بنابیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: برنامه استراتژیک برای توسعه صنعت خودرو آذربایجان باید تدوین شود.

مسعود بنابیان در حاشیه جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه به حوزه پژوهش و تحقیق بهای لازم داده نشده است، گفت: استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت ویژه ای در صنعت قطعه سازی و خودروسازی بوده و تدوین برنامه استراتژیک خودروی استان به دلیل این ظرفیت، اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز ادامه داد: پس از تدوین پروپوزال، انجام پژوهش مربوطه باید به مراکز علمی یا موسسات پژوهشی سپرده شود.

وی، هدف اتاق از پژوهش را تنها تحقیق جهت احراز پتانسیل تبدیل شدن به قطب تولید خودرو و تدوین استراتژی برای انتخاب یکی از دو مسیر قطعه سازی یا خودروسازی برای استان دانسته و گفت: کار اتاق اجرا یا احداث واحد خودروسازی نیست بلکه فعالان این بخش این کار را انجام خواهند داد.

بنابیان ادامه داد: وظیفه اتاق بازرگانی، سرمایه گذاری برای ایجاد فکر است که در وهله اول صنعت خودروسازی برای انجام پژوهش و تدوین استراتژی انتخاب شده و در مراحل بعدی برای سایر رشته های مزیت دار استانی نیز باید پژوهش و تدوین استراتژی انجام شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha