۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
صادرات یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه
مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد

صادرات یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: ۹۵۲ هزار کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار در هشت ماه گذشته از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: ۹۵۲ هزار کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار در هشت ماه گذشته از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، میلگرد و فولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره بار و... اعلام کرد و گفت: بیشتر این کالاها به عراق صادر شده است.

رحمانی پور همچنین مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری را ۴۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار به وزن ۱۶ هزار و ۳۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۶ درصد رشد و از لحاظ وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی در هشت ماهه سالجاری شامل آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید، انواع تایر و... است.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha