۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی در مازندران | تامین نهاده‌ها دغدغه اصلی است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی در مازندران | تامین نهاده‌ها دغدغه اصلی است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران به رشد ۲۰ درصد جوجه ریزی در مرغداری‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آمار و میزان جوجه ریزی در آبان ماه امسال بی سابقه بوده و به حدود ۱۴ میلیون قطعه رسیده است، افزود: این میزان نسبت به دوره قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هر ماه مجموز جوجه ریزی هشت میلیون قطعه داریم و تاکنون هفت میلیون قطعه جوجه وارد سالن شده است و پیش بینی می شود میزان جوجه ریزی در آذرماه نیز به ۱۴ میلیون قطعه برسد.

وی با عنوان اینکه ۱۲ تا ۱۳ درصد جوجه ریزی کشور به استان مازندران تخصیص دارد، گفت: میزان تولید در کشور ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن است و امیدواریم با روند کنونی مشکلی در زمینه تامین مرغ وجود نداشته باشد.

حسن زاده یادآور شد: ۹۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداری ها وارداتی است و برای تامین امنیت غذایی باید نهاده های مورد نیاز تامین و فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با تاکید براینکه ارز مورد نیاز برای خروج نهاده های مرغداری ها باید فراهم شود، گفت: اگر نهاده ها تامین باشد، مرغدار به قیمت تمام شده کاری ندارد و دولتمردان و مدیران در زمینه تامین ارز حساسیت ویژه ای داشته باشند.

وی با عنوان اینکه ارزان ترین ماده غذایی روی سفره مردم مرغ به شمار می رود، گفت: نهاده ها برای مرغداران اهمیت زیادی دارد و این مسئله سبب می شود تا قیمت مرغ در بازار از نرخ مصوب تنظیم بازار پایین تر شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha