در حد توان بودجه را تغییر می دهیم| کارت اعتباری خرید به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد:

در حد توان بودجه را تغییر می دهیم| کارت اعتباری خرید به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

راستی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بودجه پیشنهادی بخش کشاورزی، نیاز کشاورزان را برطرف نمی کند گفت: تا جایی که در توان ما باشد در مجلس این بودجه را بر اساس واقعیت ها تغییر می دهیم.

بازار؛ گروه کشاورزی: با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱، بسیاری از کارشناسان به نقد و بررسی آن از زوایای مختلف پرداخته اند. به طوری که جعفر راستی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخش کشاورزی گفت: الان زود است که در مورد لایحه بودجه قضاوت کرد چون تا بودجه در کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق نیاید نمی‌توان در مورد چند و چون آن پیش‌بینی کرد.

راستی افزود: با این وجود آنچه در نظر گرفته شده قطعا نیاز کشاورز ما را برطرف نمی‌کند. اما به هر حال باید بپذیریم که بر اساس منابع، شرایط تحریم‌ها، اعتبارات و دیگر شرایط باید برنامه ریزی کنیم. اگرچه باز هم تاکید می کنیم نیاز کشاورزان را برطرف نمی سازد.

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۸.۵ هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: قطعا بودجه پیشنهادی را در مجلس بر اساس واقعیت های کشور چکش کاری خواهیم کرد و در حد توان آن را تغییر خواهیم داد.

راهکار پیشنهادی ما برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دادن کارت های اعتباری خرید به خانوارها است

پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید راهکاری اندیشید| راهکار پیشنهادی ما اعطای کارت اعتباری خرید خانوارها است
نماینده مردم شبستر در مجلس در خصوص  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز اظهار داشت: در این که ارز ۴۲۰۰ تومانی مفسده آور است و رانت ایجاد می کند شکی نیست و حتی مشخص نیست که آیا دست مردم می رسد یا خیر.

وی افزود: سیاست مد نظر این است که آنچه از این طریق به جیب دلالان و منتفعان می رود را مستقیما به سفره مردم بیاورند. یعنی با آزاد سازی، قیمتها قطعا بالا می رود و لذا هدف این است که این مابه التفاوت قیمتی را مردم بدهند. اگرچه مبالغی که مطرح شده ناچیز است و نمی تواند این فاصله ای که ایجاد می شود را پُر کند.

راستی با تاکید بر اینکه ما نیز می دانیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود، گفت: منتها حرف ما این است که قبل از حذف باید ساز و کارش باشد و قبل از هر اقدامی در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در واقع باید اندیشید که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تغییر قیمت کالاهای اساسی، چه باید کرد؟ یک پیشنهاد این است که این تفاوت قیمتی را به مردم پرداخت کرد.

راستی گفت: با این وجود ما معتقدیم تنها راهکار صحیح در این مسیر، اعطای کارت اعتباری خرید برای مصرف کنندگان است؛ به این ترتیب هم بازار دچار چالش نمی شود و هم اینکه وقتی کالاهای اساسی از طریق فروشگاه های زنجیره ای و به صورت سامان یافته توسط خود دولت در اختیار مردم قرار داده شود برای مصرف کننده قیمت کالاها ارزانتر تمام می شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha