۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
طرح فروش اینترنتی کالاها در البرز کلید خورد/ آسیب کرونا بر ۹۰ درصد اصناف البرز
رییس اتاق اصناف البرز:

طرح فروش اینترنتی کالاها در البرز کلید خورد/ آسیب کرونا بر ۹۰ درصد اصناف البرز

کرج - رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز با اشاره به نامشخص بودن مدت تداوم ویروس کرونا از کلید خوردن طرح فروش اینترنتی کالاها در استان خبر داد و گفت: در حال آماده سازی زیر ساخت‌های لازم هستیم و با توجه به کمبود زمان، کارهای مطالعاتی و فراهم آوردن امکانات با سرعت بالا انجام می‌شود.

بهروز حصاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی جلسه ای که در استانداری البرز برگزار شد جزییات طرح فروش اینترنتی کالاها مطرح و با توجه به اینکه زمان زیادی نداریم با سرعت پیگیر فراهم کردن امکانات لازم برای اجرایی شدن این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه به باور من به برخی از صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان اجازه فعالیت داد، اظهار کرد: اگر بیماری کرونا مدت طولانی تداوم داشته باشد باید هوشیارانه اقدام کنیم و برخی واحدهای صنفی که تجمع و تردد ندارند اجازه فعالیت داشته باشند و واحدهایی را که احتمال انتشار این ویروس را دارند مدیریت کنیم.

برخی فعالیت های خدماتی از طریق اینترنت قابل اجرا نیستند

رییس اتاق اصناف البرز با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در این شرایط گفت: اما ارائه خدمات از طریق فضای مجازی برای همه واحدها قابل اجرا نیست برخی کارهای خدماتی مانند تعمیرگاه خودرو، تعویض روغنی و... با اینترنت قابل انجام نیست و نیاز به مراجعه حضوری است.

حصاری با تاکید بر اینکه با ورود بیماری کرونا به کشور اصناف بیش از هر قشری آسیب دیدند افزود: با توجه به رکود بازار در سال ۹۸ کسبه آماده می شدند که به نوعی بتوانند بخشی از هزینه های خود را در روزهای پایانی سال ۹۸ بالانس کنند اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بسیاری از کسبه آسیب دیدند و این اتفاق از نظر زمانی خیلی مشکل ساز شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۵ هزار واحد صنفی در استان و ۸۰ هزار واحد صنفی در کرج داریم افزود: حدود ۱۰ درصد آنها که مستقیما با ارزاق عمومی مردم سروکار دارند اجازه فعالیت داشتند و ۹۰ درصد واحدهای صنفی که تعطیل شدند آسیب دیدند.

دولت باید امتحان پس بدهد

رییس اتاق اصناف البرز گفت: کسبه به عنوان بخش بزرگی از جامعه با درنظر گرفتن دغدغه سلامتی شهروندان در زمینه اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا همکاری خوبی داشته و در این امر سرآمد بودند.

حصاری با اشاره به اینکه بسیاری از کسبه مستاجر و مشکل اجاره بهای واحد صنفی را دارند افزود: این امر نمی تواند تداوم داشته باشد چرا که علاوه بر اجاره هزینه های دیگر مانند بیمه، مالیات و هزینه های روزمره را دارند و اگر دولت فکر عاجل برای اصناف نکند بسیاری از واحدهای ما به سمت ورشکستگی پیش می روند.

وی متذکر شد: دولت باید به یاد داشته باشد هر زمان در کشور مشکل یا بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و... داشتیم، اولین تشکیلاتی که پای کار می آمد و به کمک مردم و دولت می شتافت اصناف بودند و اکنون دولت باید امتحان پس بدهد و هر چه سریع‌تر از مبلغی که برای جبران صنوف درنظر گرفته شده به صنوف آسیب دیده پرداخت و آن‌ها را یاری کند.

ضرورت بخشیدن مالیات سال ۹۸ صنوف

رییس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه غیر از صنوفی که در این مدت فعال بودند دیگر اصناف همه آسیب دیده اند، گفت: یکی از راه هایی که دولت می تواند به این قشر کمک کند بخشیدن مالیات سال ۹۸ صنوف است.

حصاری گفت: برای از سرگیری فعالیت اصناف متناسب با شرایط پیگیری لازم را انجام می دهیم تا مشکلات و دغدغه های آنها را کاهش دهیم.

کد خبر: ۱۲٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha