۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
تامین برق پایدار در تابستان آینده از مهم‌ترین اهداف دولت است
معاون هماهنگی توزیع توانیر:

تامین برق پایدار در تابستان آینده از مهم‌ترین اهداف دولت است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تامین برق پایدار در تابستان آینده از مهم‌ترین اهداف است و بر همین اساس از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای تامین برق پایدار مشترکان آغاز شده است.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی‌مهر با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان و بررسی آخرین وضعیت تامین برق در فصل زمستان، با تاکید بر آمادگی نیروگاه‌ها برای تامین برق در پیک بار تابستان از مشترکان خواست برای پایداری جریان برق به‌ویژه در پیک تابستان، مدیریت در مصرف برق را جدی بگیرند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه به ضرورت مدیریت مصرف و تعدیل روشنایی معابر عمومی با هدف تامین انرژی پیک زمستان اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها و حفظ رفاه عمومی شهروندان، طرح تعدیل روشنایی معابر در سراسر کشور آغاز شده و چراغ‌ها در معابر اصلی و پارک‌ها به‌صورت یک در میان روشن می‌شوند.

وی افزود: باید چراغ‌های با فناوری جدید و ال ای دی با هدف کاهش مصرف برق جایگزین لامپ‌های با مصرف بالا شود.

رخشانی مهر سپس با اشاره به موضوع تسریع در نصب کنتورهای هوشمند گفت: برای کنترل مصرف برق مشترکان صنعتی، اداری و مشترکان پرمصرف، توسعه سامانه‌های کنترل از راه دور ضروری است.

به گفته وی، تا تابستان سال آینده تمام مشترکان کشاورزی، خانگی پرمصرف، اداری و مشترکان تجاری باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی با تاکید بر توسعه سامانه‌های خدمات غیرحضوری گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان و متقاضیان، باید خدمات الکترونیک از طریق سامانه تلفن ۱۲۱، اپلیکیشن برق من و میز خدمت الکترونیک توسعه یابد.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha