۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
ظرفیت روزانه تولید مرغ در مازندران یک هزار و ۵۰۰ تن است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

ظرفیت روزانه تولید مرغ در مازندران یک هزار و ۵۰۰ تن است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ظرفیت تولید روزانه مرغ را در استان هزار و ۵۰۰ تن ذکر کرد و گفت: تامین نهاده ها و جوجه یک روزه از جمله دغدغه ها است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شناخت ظرفیت های تولید و برنامه ریزی براساس آن امری الزامی است، گفت: مازندران روزانه ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن مرغ گوشت را دارد و این میزان در کشور ۱۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته صنعت طیور دچار چالش مواجه شده است، افزود: در آن شرایط برنامه ریزی کردیم تا ۱۰ درصد تولیدات را صادر کنیم اما با شیوع کرونا، صنعت مرغداری با کاهش شدید تقاضا از سوی بازار مواجه شد.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی از دولت تقاضا کرده بودیم تا مرغ های مازاد را جمع آوری و ذخیره سازی کند که مورد توجه قرار نگرفته بود.

حسن زاده با اظهار اینکه شرایط کرونایی آسیب جدی به صنعت مرغداری وارد کرده است، گفت: در استان دو هزار و ۲۶۰ واحد مرغ گوشی و ۲۰ واحد کشتارگاهی فعال در استان وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور داریم، گفت: کرونا سبب آسیب به مرغ اجداد و حذف شده گله ها شد و این مسئله سبب ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش تولید جوجه ریزی شده بود.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار مصوب کرده بود که ۱۰۰ میلیون تخم نطفه دار وارد شود و تاکنون در مازندران حدود ۱.۸ میلیون قطعه جوجه یک روزه توزیع کردیم و ۱.۸ میلیون تخم نطفه دار برنامه ریزی کردیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha