۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
گام مهم کمیسیون انرژی برای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

گام مهم کمیسیون انرژی برای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس

مرادی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی در راستای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس و دیگر پالایشگاه‌ها قدم برداشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به ریاست وی و حضور جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مدیرعامل پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس و مسئولان شرکت پخش و پالایش، عصر روز گذشته (۲۱ آذرماه) در محل کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مجموعه پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس در نزدیکی  بندرعباس و جنب پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس واقع شده و شرکت پالایش و پخش وزارت نفت وظیفه تامین خوراک این پتروپالایشگاه را دارد، ضمن آنکه ارزش فاز اول این پالایشگاه حدود ۴۹۳ میلیون یورو است.  

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پتروپالایشگاه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی از میدان گازی پارس جنوبی تحویل می‌گیرد که این میعانات گازی خوراک ورودی آن محسوب می‌شود، ضمن آنکه امکان تولید بنزین از ویژگی‌های مهم پتروپالایشگاه به شمار می‌آید و این پتروپالایشگاه با هدف جلوگیری از خام‌فروشی احداث شده و نقش بسیار مهم و استراتژیکی در تامین نیاز کشور به فرآورده‌ها و مشتقات نفتی دارد.

وی افزود: همچنین این پتروپالایشگاه برای ۶هزار نفر به طور مستقیم و ۱۲هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و طبق بررسی‌ها این پروژه -که احداث آن از مهرماه سال گذشته آغاز شده- حدود ۳۸ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادی با بیان اینکه کمیسیون انرژی نیز در راستای رفع موانع پیش‌روی این پتروپالایشگاه و دیگر پالایشگاه‌ها قدم برداشته است، اظهار کرد: این جلسه نیز با هدف احصاء مشکلات و نیازها و کمک به حل آن‌ها تشکیل شد، ضمن آنکه هفته آینده شخصا بازدیدی از پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس خواهم داشت.      

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این جلسه بحث‌هایی درباره پتروپالایشگاه سیراف در عسلویه شد و در ادامه مقرر شد؛ جلسه ویژه برای بررسی مسائل این پتروپالایشگاه برگزار شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha