۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
 نرخ برنج سال های قبل با تورم همخوانی نداشت
فعال بخش کشاورزی:

نرخ برنج سال های قبل با تورم همخوانی نداشت

محمودآباد- قلی نژاد، فعال در بخش سورتینگ محصولات کشاورزی گفت: قیمت برنج در سال های قبل با تورم همخوانی نداشت و امسال تا حدودی عقب ماندگی ها جبران شد.

رضا قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه انواع برنج اعم از هاشمی، طارم و سرگل اشرفی در استان تولید می شود، افزود: برخی از رقم های برنج استان پخت بسیار خوبی دارد.

وی با اظهار اینکه مردم تمایل دارند از برنج اعلای مازندرانی به جای برنج های بی کیفیت خارجی استفاده کنند، درباره قیمت برنج گفت: امسال برخلاف سال های قبل در فصل برداشت شاهد افزایش نرخ ها بودیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که برنج طی سال های گذشته مطابق با تورم افزایش نرخ نداشت و امسال تاحدودی این عقب ماندگی جبران شده است.

قلی نژاد با اظهار اینکه نرخ قیمت برنج داخلی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر در شالیکوبی ها شاهد انبوه برنج هستیم و کشاورز به دلیل افزایش نرخ ها، فروش را متوقف کرده است و امید به بالارفتن دوباره قیمت ها دارد.

این فعال بخش کشاورزی با بیان اینکه برنج را بوجار، بسته بندی و سورت می کنیم، گفت: مصرف برنج ایرانی به حمایت از تولید کشاورزی کمک می کند و برنج ایرانی به دلیل سالم بودن و عدم استفاده از سم، مطلوب تر از برنج خارجی است.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha