۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
توافق با ستادکل نیروهای مسلح برای افزایش مسیرهای پروازی
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

توافق با ستادکل نیروهای مسلح برای افزایش مسیرهای پروازی

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تشریح بند «ی» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری در سال‌ ۱۴۰۱ کاهش نمی‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در تشریح  بند «ی» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بیان کرد: با توجه به‌ بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شرکت فرودگاه‌ها که با تأیید سازمان برنامه و بودجه به تصویب مجمع عمومی شرکت رسیده است، درآمدهای شرکت تا سقف ۵۱ هزار میلیارد ریال به عنوان درآمدهای اختصاصی بر اساس برنامه‌های پیشنهادی به عنوان منابع تأمین هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری صرف انجام مأموریت‌های شرکت شامل نوسازی سامانه‌های هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸۰۰۰ کیلومتر به استناد بند ۳ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی توسعه کشور متعلق به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

امیرمکری با اشاره به توافقات به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح به منظور کاهش مناطق محدود پروازی فضای کشور و افزایش مسیرهای پروازی مازاد بر ۱۳۲ مسیر موجود با هدف اقتصادی کردن مسیرهای عبور فضای کشور، اظهار امیدواری کرد: با کاهش محدودیت‌های موجود در فضای کشور، درآمدهای ارزی ناشی از ارائه سرویس‌های هوانوردی افزایش یافته و از ظرفیت‌های به وجود آمده، کشور منتفع شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها ضمن اشاره به اهداف توافق به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح شامل ارتقاء امنیت و ایمنی پروازها و جذب بیشتر پروازهای بین المللی عبوری از فضای کشور، بر لزوم بهسازی و ارتقاء سامانه‌های ناوبری، ارتباطی و نظارتی از محل منابع حاصل از افزایش در آمدها تاکید کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha