۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
ایجاد فرصت اشتغال برای ۶۰ هزار جوان اردبیلی در اولویت است| افزایش ۳ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان
نایب رئیس مجلس با بازار مطرح کرد

ایجاد فرصت اشتغال برای ۶۰ هزار جوان اردبیلی در اولویت است| افزایش ۳ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان

اردبیل- نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاشمان بر این است تا فرصت اشتغال برای ۶۰ هزار جوان بیکار را در استان اردبیل فراهم کنیم.

علی نیکزاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در روزهای آینده و با تصویب مجلس ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص می یابد تا در ۶ ماهه امسال برای اجرایی شدن این لایحه و مصوبه مجلس در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: دولت در سال آینده برای اجرای این لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومان باید اعتبار در نظر بگیرد که سازمان برنامه و بودجه قول تأمین این منابع را برای اجرایی شدن کامل این لایحه شاهد خواهیم بود.

ضرورت توسعه فعالیت کارخانه سبلان پارچه اردبیل
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت توسعه فعالیت کارخانه سبلان پارچه اردبیل را با تلاش مدیران این مجموعه یادآور شد و گفت: انتظار می رود سبلان پارچه با ظرفیت بیشتر و توان اشتغالزایی مضاعف به فعالیت خود ادامه داده و مشکلات پیش روی این مجموعه با تقدیری مناسب رفع شود.

نیکزاد حضور سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه فولاد و تولید آهن اسفنجی را در اردبیل یادآور شد و افزود: هر چند در اجرایی شدن این پروژه ما از سرمایه‌گذار دعوت کردیم تا در این استان حاضر شوند اما عده‌ای با حواشی سعی کردند تا این کار بزرگ را کم ارزش جلوه داده و به عنوان پروژه‌ای که در دست دولت اضافه مانده بود، آن را معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هفت نماینده استان با وحدت و همدلی تلاش می کنند تا با حضور در مجموعه‌های اقتصادی مختلف در کشور سرمایه‌گذاران را برای این استان سرازیر کنند اما جالب اینجاست که هیچ کس در این استان از ما درخواست نکرده تا مشکلات حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را رفع کرده و یا پیگیری کنیم.

نیکزاد اضافه کرد: بدون دخالت در عزل و نصب‌های سیاسی تمام تلاشمان بر این است تا فرصت اشتغال برای ۶۰ هزار جوان بیکار را در این استان فراهم کنیم چرا که اگر این امر اتفاق بیفتد بخش عظیمی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های زیربنایی استان
وی امکان تأمین منابع نامحدود دولتی را در اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه مصوبات سفر رئیس جمهور یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا از طریق بودجه سال جاری و سال آینده برای طرح‌های زیربنایی استان به ویژه تکمیل راه‌ آهن، فرودگاه و ۴ خطه‌های استان اعتبار مورد نیاز تأمین و نسبت به تزریق آن فعالیت‌ها به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور به مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در بودجه سال آینده تلاش شده تا با کنترل تورم و نقدینگی به رشد اقتصادی کشور کمک شود که در این زمینه امیدواریم دولت با تصمیم و همراهی مجلس بتواند جلوی بسیاری از هزینه‌های مازاد را گرفته و به تقویت پول ملی و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم کمکی راستین کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کورش IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      با سلام بنام الله خدمت نمایندگان و دولتمردان انقلابی دولتمدار اینجانب به عنوان یک فرهنگی که سالیان سال است که در وضعیت بد معیشتی وفلاکت بار امارت را می گذرانیم و مدتها است که دل وامید به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان برای حل مشکلات معیشتی امید وابسته‌ایم که باتوجه به وعده نکوهیده ها دستکاریها هنوز نتیجه ای حاصل نشده و هنوز ما در بدترین شرایط تورم با حقوق زیر خط فقر زندگی میکنیم تا جاییکه برای ادامه امارت زندگی مجبور شده ایم که از کارگران روز مزد قرض بگیریم واقعا برای دولتی که معلمان یعنی متولیان تعلیم و تربیت برای زندگی کردن محتاج کارگران روزمزد شوند زشته و ناپسند است و باید فاتحه آموزشوپیشرفت را در آن کشور خواند دران کشور برای تمام کارکنان پول باشد بجز فرهنگیانش لذا از مسئولین ذیربط تقاضا دارم کما فی السابق وبعد از مدتها انتظار و استرس وامید دادن به معلمان وخانواده هایشان با یک حرکت انقلابی نسبت به تسریع در تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان تاپایان آذر ۱۴۰۰ نابالغ به دولت جهت اجرا حمایت و پیگیری نمایند وبا بایک حرکت دلسوزانه بانی یک امر خیرخواهانه خودت پسندانه شوند تا بعد