۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت تصویب شد
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت تصویب شد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در نشست امروز این کمیسیون بررسی و تصویب شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: گزارش کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون در خصوص طرح‌های استفساریه بند(و) تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و استفساریه بند(ز) تبصره(۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و گزارش کمیته اقتصادی در خصوص طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت در نشست این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح‌ استفساریه بند(و) تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور سوالی را در خصوص اعمال مدرک تحصیلی سوم معلمان مطرح کرده بود که بعد از بررسی، پاسخ کمیته به این سوال، بله تشخیص داده شده بود و بنابراین بعد از بررسی آن در کمیسیون، اعضا با تصویب آن موافقت کردند.

مفتح تصریح کرد: استفساریه بعدی در خصوص تبدیل وضعیت حق‌التدریسی های جامانده قبل از سال ۹۲ شامل طرح مهرآفرین و قرآنی‌ها بود که بعد از بررسی مقرر شد، این طرح با ارجاع به کمیته امور اجتماعی و فرهنگی بار دیگر از نظر تعیین جزئیات و تعداد فرهنگیان مورد بررسی قرار بگیرد و از سوی دیگر کمیسیون برنامه و بودجه طی نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری استخدامی علت عدم اجرای این قانون را تاکنون جویا شود و اگر مسئولان پاسخی در این مورد دارند به مجلس ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان کرد: طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت دستور بعدی کمیسیون بود که بعد از بررسی گزارش کمیته، اعضا با این طرح نیز موافقت کردند و براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود تا از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت روزانه تا ۱ میلیون بشکه نفت خام به پیمانکاران در حوزه‌های تعریف شده در قانون تحویل دهد. این موضوع یعنی آنکه پیمانکاران در ازای اقدامات خود بجای منابع مالی، نفت خام دریافت کنند و آن را در بازار بفروش برسانند. گزارش دو طرح تصویب شده کمیسیون برای صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا در دستور کار برای بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha