۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
باغداری صنعتی برای تولید سیب سمیرم مورد توجه باشد

باغداری صنعتی برای تولید سیب سمیرم مورد توجه باشد

اصفهان – مهره کش، نائب رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: باغداری صنعتی برای تولید سیب سمیرم و صادرات این محصول برای بازارهای جهانی مورد توجه باشد.

علیرضا مهره کش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص انتقاد باغداران سمیرم مبنی بر عدم صادرات سیب این منطقه اظهار داشت: باید توجه داشت که برای صادرات محصولی انتخاب می‌شود که قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ضعف تولید سیب در سمیرم نداشتن کیفیت کافی برای استفاده در بازارهای جهانی است، ابراز داشت: بارها در خصوص لزوم تولید صنعتی سیب در سمیرم بحث و گفت‌وگو داشته‌ایم و این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی نسبت به آن توجهی ندارند.

نائب رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سیب‌های تولید شده در مراغه و دماوند در کشور قابلیت صادرات دارند، تصریح کرد: باغداری سمیرم همچنان سنتی است و به صورت دیمی کشت می‌شود.

کشت دیمی سیب توجیه اقتصادی ندارد
وی تصریح کرد: کاشت دیمی سیب در بسیاری از ایام سال توجیه اقتصادی ندارد و باید هر چه زودتر برای باغداران این منطقه برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

مهره‌کش با بیان اینکه مردم استان اصفهان مزه سیب سمیرم را بیش از دیگر سیب‌ها می‌پسندند، تصریح کرد: آنچه مشکل اساسی است این است که سیب‌های لوکس در سمیرم بسیار کم تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اگر برخی از باغداران ادعا دارند که سیب‌های تولیدی‌شان خوراک دام می‌شود باید تغییر رویکرد در روند باغداری‌شان داشته باشند.

نائب رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: سیب‌های تولید شده در باغات سمیرم ریز است و قابلیت صادرات ندارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha