۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
لزوم توجه به هوشمندسازی، رقابت‌پذیری و بهبود بخش حمل‌ونقل
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد

لزوم توجه به هوشمندسازی، رقابت‌پذیری و بهبود بخش حمل‌ونقل

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برگزاری نمایشگاه حمل ونقل در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ را فرصتی برای بازنگری نیازها، بررسی مشکلات و توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در پیامی به مناسبت هفته حمل و نقل و برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: ضمن تبریک ۲۶ آذر، روز و هفته حمل‌ونقل و همچنین قدردانی از خدمات ارزشمند دست‌اندرکاران این صنعت، افتتاح نمایشگاه پس از وقفه دوساله کرونایی را سبب خرسندی علاقه‌مندان، متولیان و فعالان این صنعت می‌دانم و امیدوارم این رویداد، موجبات بازنگری نیازها و مشکلات و  توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل را فراهم آورد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ای برای ایجاد تعامل اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت و بهره‌برداران است، یادآور شد: بزرگداشت هفته حمل‌ونقل، هرساله با برپایی نمایشگاهی با همین موضوع همراه است. که این نمایشگاه عرصه‌ای برای ایجاد تعاملات اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت حمل‌ونقل و بهره‌برداران است که تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی مراودات و بهره‌مندی  مستمر از آثار و مواهب آن دارد.

وی افزود: از سوی دیگر، برپایی نمایشگاه، اهمیت صنعت حمل‌ونقل را نیز نشان می‌دهد؛ چراکه این صنعت یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار کشورها است. آثار توسعه‌ای این صنعت را می‌توان در رابطه با همه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنایع برشمرد که موجبات بهبود و ارتقای زندگی تک‌تک افراد جامعه را فراهم می‌آورد.

امیر مکری ادامه داد: در سال‌های اخیر، کشورهای مختلف جهان، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در هوشمندسازی و رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل، داشته‌اند و سازمان ملل متحد نیز هرساله طرح‌هایی را به‌منظور توسعه و بهبود سیستم‌های حمل‌ونقلی کشورها مطرح می‌کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه، چگونگی اتخاذ سیاست‌های حمایتی دولت‌ها، ارتقای کیفیت فنی و دانش مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقلی، در کنار تلاش برای کاهش هزینه حمل‌ونقل و بالتبع کاهش هزینه عرضه کالای تولیدی به بازارهای مصرف یا کاهش هزینه‌های حمل مسافر است که جملگی نقش زیادی در توان رقابت داخلی، اقتصاد ملی و بین‌المللی ایفا می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: درجهان امروز  آمار جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌های هر کشور و حجم  بار هوایی کشورها، نشانگر قدرت اقتصادی است.

نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha