۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
احیای کارخانه پیستون‌سازی تبریز یکی از اولویت های دستگاه قضا است
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

احیای کارخانه پیستون‌سازی تبریز یکی از اولویت های دستگاه قضا است

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت احیای کارخانه پیستون‌سازی تبریز برای این مجموعه گفت: تلاش قوه قضائیه بر این است تا کارگری بیکار و به بخش تولید لطمه‌ای وارد نشود.

به گزارش بازار، موسی خلیل‌ اللهی روز شنبه در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مشکلات کارخانه پیستون سازی تبریز افزود: این کارخانه تأمین‌کننده بخشی از نیازهای صنعت کشور است.

وی افزود: همچنین افزون بر ۸۰۰ کارگر در این مجموعه اشتغال دارند، لذا باید برای ادامه حیات و چرخش تولید در آن مساعدت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در خصوص واحدهای مشکل دار تلاش می کند با کاستن از مشکلات، از توقف فعالیت آن واحد و از بین رفتن تولید پیشگیری کند.

خلیل اللهی افزود: در بحث مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، حساب فرد از شرکت جدا است و اگر مدیری تخلف کند باید تاوان تخلفات خود را بدهد.

شرکت پیستون ایران از جمله نخستین شرکت های قطعه ساز ایرانی که است که ۴۶ سال پیش با سرمایه گذاری مشترک ایران و Mahle آلمان تاسیس شد؛ فعالیت این شرکت در دهه ۱۳۶۰ با مشکلات عدیده ای روبرو شد و در نهایت به دلیل زیان‌دهی بسیار، دولت تصمیم به واگذاری آن گرفت و گروه قطعات خودرو عظام آن را خریداری کرد.

شرکت پیستون سازی ایران در تبریز در زمینی به وسعت هشت هکتار با ۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف برای تولید پیستون و گژن پین موتور های بنزینی و دیزلی تاسیس شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha